تاریخ انتشار: 29 آبان 1402
بازدید: 54
دسته‌بندی: تحلیل و یادداشت
آمار‌های حمل‌ونقل و ارتباطات در ٣ کشور ترکیه، کانادا و استرالیا

آمار‌های حمل‌ونقل و ارتباطات در ٣ کشور ترکیه، کانادا و استرالیا

تهیه کنندگان:
حمیدرضا پویان فر ، رییس گروه آمارهای حمل و نقل و ارتباطات
سحر صاحبی ،كارشناس آمارهای محیط زیست انسانی
مهدی مداح،كارشناس آمارهای ساختمان زیربنایی
(دفتر انرژی، صنعت و زیربنایی)

مقدمه  

دو بخش حمل‌ونقل و ارتباطات را می‌توان ارتباط دهنده‌ی تمامی بخش‌ها و رشته فعالیت‌های اقتصادی به یكدیگر در نظر گرفت و فعالیت  آن را یكی از عوامل مؤثر بر تحول اقتصاد كشور دانست. از همین رو در برنامه‌های رشد و توسعه‌ی اقتصادی به این بخش توجه خاصی مبذول می‌شود.

حمل‌ونقل در طبقه‌بندی فعالیت‌های اقتصادی (ISIC٤) در گروه کدهای دو رقمی ٤٩ تا ٥٣ ، (شامل حمل‌ونقل زمینی و حمل‌ با لوله کد ٤٩، حمل‌ونقل هوایی کد ٥٠، حمل‌ونقل آبی کد ٥١، خدمات پشتیانی حمل‌ونقل کد ٥٢ و پست کد ٥٣) و ارتباطات در گروه کدهای دو رقمی ٦٠ تا ٦٣ (شامل فعالیت‌های برنامه‌ریزی و پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون کد ٦٠، مخابرات کد٦١، برنامه‌ نویسی، مشاوره و فعالیت‌های مربوط به رایانه کد ٦٢ و فعالیت‌های خدمات اطلاع‌رسانی کد ٦٣) قرار دارد و کشورها به منظور پوشش فعالیت­های اقتصادی به جمع‌آوری آمار این رشته فعالیت­‌ها به شیوه­‌های مختلف شامل سرشماری، آمارگیری و ثبتی اقدام می‌کنند. این گزارش به بررسی آمارهای حمل‌ونقل و ارتباطات در کشورهای کانادا، استرالیا و ترکیه پرداخته است.

  • آمارهای موضوعی در کشور ترکیه فقط به‌صورت ثبتی در دسترس می‌باشد.
  • آمارهای موضوعی در کشور کانادا در ٣١ گروه دسته­‌بندی شده که یک گروه آن شامل حمل‌ونقل دارای ٤٤ عنوان فعالیت آماری می‌باشد. آمارهای ارتباطات این کشور نیز در گروه «اقتصاد و جامعه دیجیتال» قرار گرفته و شامل ٥ عنوان فعالیت آماری می­‌شود.
  • آمارهای موضوعی در کشور استرالیا در ٦ گروه دسته‌بندی شده، که یک گروه آن تحت عنوان صنعت، شامل «آمارهای حمل‌ونقل و توریسم و تکنولوژی و نوآوری» می‌باشد. آمارهای «حمل‌ونقل و توریسم» این کشور به ٨ عنوان فعالیت آماری و آمارهای «تکنولوژی و نوآوری» به ٧ عنوان فعالیت آماری تقسیم می‌شود...برای مشاهده متن کامل به فایل پیوست مراجعه کنید.
اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.