آمارهای جمعیتی و اجتماعی
آمارهای اقتصادی
آمارهای فرابخشی و محیط زیست
روششناسی و زیرساختهای آماری
سرشماریها
اطلاع رسانی
ارتباط با ما
محصولات كشاورزی از مرحله اتمام تولید تا مصرف نهایی تحت تاثیر عوامل مختلف، قیمتهای متفاوتی پیدا میكند كه اصطلاحاً قیمت سرخرمن، قیمت عمدهفروشی،… و قیمت خردهفروشی نامیده میشود. به منظور دستیابی به قیمتی كه صرفا ناشی از فعالیت كشاورزی باشد لازم است تأثیر عواملی نظیر هزینههای حمل و نقل و انبارداری، سود واسطهها و … حذف شود. این گزارش به ارائه قیمت تولید کننده (سرخرمن) محصولات کشاورزی پرداخته شده که از مقایسه اطلاعات حاصل از این گزارش با نتایج طرح های خردهفروشی میتوان به بررسی نقش واسطهها و دیگر عوامل مؤثر در شكلگیری سایر قیمتها تا رسیدن محصول بدست مصرف كننده نهایی پرداخت.
آمارگیری از قیمت فروش محصولات كشاورزی در سال 1353 آغاز شده و تاکنون بجز در چند مقطع زمانی بطور مرتب انجام شده است. محاسبه شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی بر اساس سال پایه 1390 در سال 1391 شروع شده است. گزارش حاضر به شاخص مذکور در سال 1397 اختصاص دارد. بر این اساس شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای 100=1390) در سال 1397 برابر است با 362.7 که نسبت به سال قبل (نرخ تورم سالانه) 47.8 درصد افزایش یافته است.
شاخص زراعت و باغداری
شاخص دامداری سنتی