تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1398
بازدید: 949
دسته‌بندی: اخبار آماری
نشریه شاخص ­های جمعیت و سلامت ایران در سال 1395 منتشر شد

نشریه شاخص ­های جمعیت و سلامت ایران در سال 1395 منتشر شد

شاخصهای جمعیت و سلامت از مهمترین ابزارهای مطالعه و تصمیمگیری برای پژوهشگران، برنامهریزان و سیاستگزاران به شمار می‌آید. نشریه شاخصهای جمعیت و سلامت ایران با هدف ارائه آخرین شاخصهای محاسبه شده و کاربردی در حوزه جمعیت و سلامت تدوین شده است.
در این نشریه پس از توصیف هر شاخص، مقادیر محاسبه شده به تفکیک استان، مناطق و جنس در قالب جداول، نمودار و نقشه ارائه شده است. همچنین اطلاعات به ترتیب از بیشترین تا کمترین مقدار برای هر استان مشخص شده و رتبه هر استان در شاخص‌های مختلف تعیین شده است. منابع محاسبات، اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 و نیز در مواردی داده¬های ثبتی موالید، فوت و طلاق می-باشد که همگی در زمره آمارهای رسمی کشور قلمداد می‌شوند. 
    نشریه حاضر در قالب هفت بخش تهیه شده است. تعداد جمعیت در سال 1395 و آینده نگری آن را در سال 1405، اطلاعات مربوط به خانوار در سال 1395 و آیندهنگری آن در سال 1405، ساختار سنی و جنسی جمعیت در سال 1395، تعدادی از شاخص‌های مهم وضع زناشویی، باروری، مرگ و میر و مهاجرت هفت بخش این نشریه را تشکیل می‌دهند. 
فایل نشریه شاخصهای جمعیت و سلامت ایران در سال 1395 در حال حاضر بر روی سایت مرکز آمار ایران قرار داده شده است. برای مشاهده چكیده این گزارش یه فایل پیوست مراجعه كنید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.