تاریخ انتشار: 24 دی 1402
بازدید: 36
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
انتشار نسخه الکترونیکی چکیده نتایج آمارگیری از فعالیت‌های تحقیق و توسعه ١٤٠٠

انتشار نسخه الکترونیکی چکیده نتایج آمارگیری از فعالیت‌های تحقیق و توسعه ١٤٠٠

كارگاه دارای فعالیت تحقیق و توسعه كارگاهی است كه در آن تحقیق و توسعه انجام می‌شود اعم از این كه فعالیت اصلی كارگاه، تحقیق و توسعه باشد مانند مراکز تحقیقاتی یا فعالیت فرعی کارگاه تحقیق و توسعه باشد، مانند كارگاه‌های صنعتی و دانشگاه‌ها كه فعالیت اصلی آن‌ها تولید كالا و ارائه خدمات آموزشی است.

تحقیق و پژوهش از عوامل ضروری و انكارناپذیر رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی است. توجه به تحقیقات در زمینه‏‌های مختلف در میان جوامع چنان گسترش یافته است كه كشورها در پی افزایش سهم هزینه‌های تحقیق و توسعه از تولید ناخالص ملی در جهت توسعه اقتصادی خود می‌باشند. سیاستگذاران و برنامه‌ریزان برای تدوین برنامه‌های توسعه‌ای نیازمند آمارهای حوزه علم، فناوری و نوآوری می‌باشند. آمارهای تحقیق و توسعه به عنوان بخش مهمی از آمارهای این حوزه از یك سو، از نیازهای نهادهای سیاستگذاری و از سوی دیگر نیاز محققان و پژوهشگران دانشگاهی و سازمان‌های بین‌المللی است.

مركز آمار ایران در راستای پاسخ به این نیازها، آمارگیری از فعالیت‌های تحقیق و توسعه را از سال ١٣٧٦ به‌صورت هر دو سال یكبار (به جز سال‌های ١٣٨٢، ١٣٩٠ و ١٣٩٣ که متوالی بوده است) اجرا نموده است.

در طرح آمارگیری از فعالیت‌‌های تحقیق و توسعه كه در سال ١٤٠١ اجرا شد، به مراكز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و كارگاه‌های صنعتی ٥٠ كاركن و بیش‌تر و معادن دارای واحد یا بخش تحقیق و توسعه و شرکت‌های دانش بنیان مراجعه و اطلاعات مربوط به سال ١٤٠٠ این واحد‌ها جمع‌آوری شد.

مركز آمار ایران لازم می‌داند از معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، مراكز تحقیقاتی، مؤسسات آموزش عالی، كارگاه‌های صنعتی، شركت‌های دانش‌بنیان و عوامل اجرایی که همكاری در اجرای این طرح داشته‌اند، قدردانی نماید.

گزارش پیشرو، خلاصه نتایج این طرح را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نشریه نتایج تفضیلی متعاقباً از طریق درگاه ملی آمار اطلاع رسانی خواهد شد.

برای مشاهده چکیده نتایج به فایل پیوست مراجعه کنید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.