تاریخ انتشار: 12 اسفند 1402
بازدید: 120
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
یکصد و بیست و سومین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار برگزار شد.

یکصد و بیست و سومین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار برگزار شد.

سازمان فناوری اطلاعات، برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ایران، با همکاری شرکت مخابرات ایران، سرعت انتقال داده را تا ٥٠ مگابایت بر ثانیه و همچنین پهنای باند انتقال اطلاعات را در مرکز آمار ایران افزایش داده است.

یکصد و بیست و سومین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار به ریاست خانم صالحی، معاون اقتصادی و محاسبات ملی و سرپرست معاونت طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی و با حضور آرش فاضلی، مدیر کل دفتر استانداردها، نظارت و ارزیابی طرح‌های آماری و اعضای کمیسیون تخصصی، در روز سه شنبه ٨ اسفند ١٤٠٢ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد ایروانی، سرپرست معاونت شبكه و امنیت فضای مجازی با اشاره به فراهم شدن بستر اختصاصی (مرکز ملی تبادل اطلاعات) NIX با محوریت سازمان فناوری اطلاعات، برای تبادل داده و اطلاعات میان مرکز آمار با دستگاه های اجرایی، گفت: سازمان فناوری اطلاعات برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ایران، با همکاری شرکت مخابرات ایران، سرعت انتقال داده را تا ٥٠ مگابایت بر ثانیه و همچنین پهنای باند انتقال اطلاعات را در مرکز آمار ایران افزایش داده است.

وی افزود: از این پس، این ظرفیت در مرکز آمار برای دریافت ریز داده‌ها از دستگاه‌های اجرایی با استفاده از بستر NIX  و مبتنی بر وب سرویس قابل انجام می باشد.

در ادامه این جلسه، محورهای هشت‌گانه اعطای تقدیر نامه پیاده سازی چارچوب کیفیت آمارهای رسمی شامل محور تشکیل کارگروه تخصصی کیفیت آمارهای رسمی، شناسایی مناسب ذی‌نفعان، پاسخگویی به سوال‌های کاربران، تهیه فراداده های مربوط به محصولات آماری، تهیه تقویم انتشار، انتشار آمارها در قالب کارآمد، استفاده از تعاریف استاندارد در تولید آمارها و تهیه شیوه نامه‌ها و راهنماها برای حفظ محرمانگی اطلاعات توسط خانم سمانه قادری رییس گروه مدیریت کیفیت آماری تبیین شد.

همچنین در این جلسه، نمایندگان سازمان بیمه مرکزی و سازمان حفاظت محیط زیست ضمن معرفی درگاه‌های اینترنتی خود، در خصوص دریافت تقدیرنامه اهتمام پیاده‌سازی مدیریت کیفیت آمارهای رسمی، بر اساس محورهای هشت‌گانه توضیحاتی ارایه دادند.

گفتنی است، کمیته تخصصی شورای عالی آمار، وظیفه بررسی و اظهار نظر در مورد کوتاه مدت و میان مدت نظام آماری کشور، نظام جامع آموزش کارکنان ارکان نظام آماری کشور، برنامة آماری کشور مطابق با سیاست های کلی اتخاذ شده و اولویت‌های آماری تعیین شده توسط شورای عالی آمار و همچنین اولویت‌های تولید آمار در نظام آماری کشور را بر عهده دارد.

همچنین تدوین الگوها و دستورالعمل‌های انجام کار برای کمیته‌‌های آمار بخشی، تنظیم آیین نامه های اجرایی به منظور ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های آماری کشور و ارائه آن به شورای عالی آمار و ارائه طرح‌ها و پیشنهادها در زمینه رفع مشکلات اجرایی فعالیت های آماری دستگاه های اجرایی به شورای عالی آمار از دیگر وظایف این کمیته به شمار می رود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.