تاریخ انتشار: 21 اسفند 1402
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
انتشار نسخه الکترونیکی نتایج آمارگیری از فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان 1400(سال اجرا:1401)

انتشار نسخه الکترونیکی نتایج آمارگیری از فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان 1400(سال اجرا:1401)

هدف كلی از اجرای طرح آمارگیری از فعالیت‌های تحـقیق و توسـعه شرکت‌های دانش‌بنیان، تهـیه و تولـید آمارهای مـورد نیاز بـرای تعـیین نماگرهای مهم تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله تعداد محققین، هزینه‌های تحقیق و توسعه و تأمین نیازهای آماری دستگاه‌های برنامه‌ریزی کشور می‌باشد.

بر اساس نتایج طرح آمارگیری از فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1400، تعداد 39716 محقق در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت تحقیق و توسعه بوده‌اند که حدود 72 درصد از محققان، مرد و 29 درصد زن بوده‌اند.

هزینه‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، بالغ بر 113060362 میلیون ریال بوده است که پروژه‌های تحقیقاتی توسعه‌ای با 57/5 درصد بیش‌ترین سهم هزینه‌های تحقیق و توسعه را به خود اختصاص داده‌ است. پروژ‌ه‌های تحقیقاتی کاربردی 37/6 درصد و بنیادی 4/9 درصد از هزینه‌های تحقیق و توسعه را دارا بوده‌اند.

شرکت‎‌های دانش‌بنیانی که فعالیت آن‌ها صنعتی بوده است، 63 درصد هزینه‌های تحقیقاتی شرکت‌های دانش‌بنیان را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت‌های دانش‌بنیانی که فعالیت اصلی آن‌ها در زمینه اطلاعات و ارتباطات می‌باشد، با 26 درصد در جایگاه دوم و شرکت‌های با فعالیت حرفه‌ای، علمی و فنی با 6 درصد در جایگاه سوم از نظر سهم هزینه‌های تحقیقاتی بوده‌اند. شرکت‌های دانش بنیان با فعالیت‌های ساختمان، کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری، استخراج معدن و فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی هر کدام با حدود یک درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر به سند پیوست مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.