تاریخ انتشار: 23 اسفند 1402
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
انتشار نسخه الکترونیکی خلاصه نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های کشور بهمن 1402

انتشار نسخه الکترونیکی خلاصه نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های کشور بهمن 1402

عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۲ به 214٬462 تن رسید

بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه بهمن سال جاری، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن۱۴۰۲ جمعاً 214٬462 تن گزارش شده، که سهم گوشت  مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با 208٬348 تن، 97.1 درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با 1٬934 تن و سایر انواع طیور با 4٬۱80 تن، به‌ترتیب  ۰٫۹ درصد و ۲ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده افزایش ۱۰ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در بهمن ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ ۱۱ درصد، برای بوقلمون ۳۷ درصد ، برای بلدرچین ۵۱ درصد افزایش،  برای شترمرغ ۳۴ درصد و برای سایر انواع طیور ۲۳  درصد افزایش کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (دی) در حدود  ۱۲ درصد افزایش داشته است.

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر به سند پیوست مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.