تاریخ انتشار: 20 اسفند 1402
بازدید: 252
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
برگزاری مراسم روز بزرگداشت شهدا در مرکز آمار ایران

برگزاری مراسم روز بزرگداشت شهدا در مرکز آمار ایران

مراسم بزرگداشت روز شهدا با حضور دکتر ابوحمزه، معاون سازمان برنامه و بودجه و رییس مرکز آمار ایران، دکتر ذوالفقاری، مشاور سازمان برنامه و بودجه در امور ایثارگران، معاونان، مدیران و جمعی از بازنشستگان ایثارگر و کارکنان مرکز آمار ایران، در روز شنبه ١٩ اسفند برگزار شد.

در این مراسم، دکتر ابوحمزه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و گرامیداشت روز شهدا، گفت: اهمیت و منزلت شهدا را می‌توان در تصمیم بزرگ و سختی که آن‌ها برای شهادت گرفته بودند، دید و این کار آن قدر واضح و مبرهن است که در این مورد نمی‌توان سخنی گفت. چرا که تصمیم‌گیری برای ترک خانواده با هدف جنگیدن در جبهه‌های جنگ کار بسیار دشواری است که از عهده هر کسی برنمی‌آید اما تصمیمی بود که شهیدان بزرگوار در آن روزها گرفتند و برای همین رشادت‌ها است که قرآن کریم می فرماید: شهیدان زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند. مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. رئیس مرکز آمار ایران در ادامه به معرفی دو کتاب، تحت عناوین" سه دقیقه تا قیامت" و "عارفانه"(زندگی وخاطرات شهید عارف احمد علی نیری) پرداخت که کتاب اول در رابطه با لحظات پیش از مرگ بوده و کتاب دوم روایت یک رزمنده مدافع حرم است که از نزدیک مرگ را تجربه کرده است. وی افزود: تمام این خاطرات و تجربیات نشان می‌دهد که بسیاری از شهدای ما حالات عرفانی و کرامات داشته‌اند لذا هر کسی به مقام شامخ شهادت نائل نمی‌شود.

در این مراسم دکتر ذوالفقاری، مشاور سازمان برنامه و بودجه در امور ایثارگران، فصل زمستان را فصل شهدایی مانند شهید سلیمانی و اسفند ماه را فصل شهدایی مانند شهیدان همت و باکری ذکر کرد و در ادامه از حالات ملکوتی، فضایل اخلاقی و دلاوری‌های شهیدان باکری، خاطراتی را بیان نمود. وی در ادامه گفت: آشنایی با ویژگی‌های اخلاقی شهدا و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از اجرهای معنوی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. وی در ادامه، مرکز آمار ایران را دستگاهی خواندکه در بدنه کارشناسی آن تعداد زیادی از خانواده معظم شهدا حضور دارند و این مرکز تلاش زیادی برای ارتقاء جایگاه ایثارگران می نماید. وی افزود: خداوند در قرآن در رابطه با رفتار با خانواده شهدا تاکید کرده و فرموده است: فراهم کردن رضایت خانواده شهدا، موجب رضایت خداوند است و توفیق خدمت رسانی به خانواده شهدا، نصیب هر کسی نمی‌شود.

سخنران دیگر این مراسم، سردار مسجدی، مسئول روایت‌گری و راهیان سپاه بود که به عنوان مهمان ویژه مراسم، خاطراتی در خصوص رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی بیان کرد. اجرای گروه سرود توسط گروه سرود "زینبیون" و برگزاری مسابقه پیامکی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

شایان ذکر است در انتهای این مراسم از همکاران ایثارگر و همچنین خانواده ایثارگر مرکز آمار ایران تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.