تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1403
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
دکتر گودرزی به سمت ریاست مرکز آمار ایران منصوب شد

دکتر گودرزی به سمت ریاست مرکز آمار ایران منصوب شد

مراسم معارفه دکتر غلامرضا گودرزی به سمت ریاست مرکز آمار ایران و تودیع دکتر ابوحمزه، رئیس سابق، روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه، با حضور دکتر ممبینی، جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان و مدیران مرکز آمار ایران برگزار شد.

مراسم معارفه دکتر غلامرضا گودرزی به سمت ریاست مرکز آمار ایران و تودیع دکتر ابوحمزه، رئیس سابق، روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه با حضور دکتر ممبینی، جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان و مدیران مرکز آمار ایران برگزار شد.

دکتر ممبینی در ابتدای این جلسه، ضمن بزرگداشت روز معلم و روز جهانی کار، گفت: همه ما به معنی کننده کار، کارگر هستیم و از خداوند می‌خواهم، هر کاری را درست انجام دهیم تا مشمول این دعای پیامبر اکرم شویم که فرمودند: خدا رحمت کند کسی را که کارش را به درستی انجام دهد.

 وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان بر اهمیت آمار در برنامه‌ریزی کشور، گفت: با توجه به تأکیدات رهبری، کار سازندگی در کشور نیازمند آمار و اطلاعات است، لذا آمارگیری در ایران اسلامی امری بسیار مهم می‌باشد که انجام درست آن نیازمند همکاری آحاد مردم است.

دکتر ممبینی در ادامه گفت: برنامه‌ریزی، یک علم است که مبتنی بر آمار بوده و قواعد و اصول خود را دارد. وی افزود: اگر برنامه‌ریزی که بستر تحقق سایر علوم است در هر جامعه‌ای به درستی انجام گیرد، آن جامعه به موفقیت دست پیدا خواهد کرد.

معاون سازمان برنامه و بودجه، برنامه‌ریزی را یک فرایند ذکر کرد که در رأس این هرم، تعالی انسان قرار دارد و پس از آن، سیاست‌های کلی در فرایند برنامه‌ریزی اهمیت پیدا می‌کند تا براساس آن‌ها، سند راهبردی تدوین شود. آمار صحیح و بدون هیچ گرایش سیاسی، نمود سند راهبردی است. وی در پایان سخنان خود با بیان این که همکاران ما در مرکز آمار ایران، جزئی از ذخایر کشور هستند، ابراز امیدواری کرد که کارکنان مرکز آمار ایران، همکاری خوب خود را در تولید آمار با مدیریت جدید تداوم بخشند.

در ادامه این مراسم، دکتر ابوحمزه رئیس سابق مرکز آمار ایران، با بیان این که مرکز آمار ایران، سازمانی با بدنه علمی و کارشناسی و دارای نیروهای قوی و نخبه است، گفت: مرکز آمار ایران در چارچوب مأموریت‌هایی که دارد، انجام وظیفه می‌کند اما با جایگاه مطلوب خود فاصله دارد و برای رسیدن به این جایگاه به حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه نیاز مبرم دارد. این حمایت‌ها شامل حمایت از مرکز در دریافت ریز‌داده‌ها از دستگاه‌های اجرایی، مسائل حقوقی و قانونی، اعتباری و بودجه و پرداختی‌های کارکنان می‌شود.

در ادامه دکتر گودرزی، رئیس جدید مرکز آمار ایران، ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر عادل آذر، رئیس اسبق مرکز آمار ایران، گفت: مهمترین هدف من از حضور در مرکز آمار ایران، حضور در یک مرکز علمی و با رویکرد دانشگاهی است و انجام کارها در مرکز بایستی عالمانه باشد. وی تأکید کرد: آمارها باید منصفانه، کارشناسی، قابل دفاع، شفاف، واقع‌بینانه، حرفه‌ای توأم با صحت و درستی باشد. وی افزود: ما باید نگاه آینده‌نگر را نیز به مرکز آمار ایران تزریق کنیم و با جهت‌گیری و نگاه آینده نگر به سمت هوشمندسازی مرکز آمار پیش برویم. وی دیگر برنامه‌های پیش روی خود در مرکز آمار ایران را، افزایش تعاملات بین المللی، تعامل بیشتر با نخبگان کشور، توجه به افکارعمومی برای افزایش اعتماد جامعه به صحت و درستی آمارهای منتشرشده، دانست. دکتر گودرزی گزارش‌های مرکز آمار ایران را آیینه نتایج عملکردها، سیاست‌ها و اقدامات دانست. لذا برای تحقق این هدف، براستقلال و تقویت مرکز، ارتقای سرمایه انسانی و توجه به ذی‌نفعان نظام آماری از جمله بخش خصوصی تأکید نمود. وی در پایان ابراز امبدواری کرد که فضای صمیمانه و عالمانه توام با همکاری در مرکز آمار ایران حاکم باشد.

گفتننی است غلامرضا گودرزی، استاد تمام مدیریت، عضو هیئت علمی و دارای دکترای رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس است.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.