تاریخ انتشار: 20 خرداد 1403
بازدید: 89
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری کشور از 1 تیر تا 31 شهریور در سراسر کشور اجرا می شود

طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری کشور از 1 تیر تا 31 شهریور در سراسر کشور اجرا می شود

معاون دفتر انرژی، صنعت و زیربنایی مرکز آمار، با اشاره به اهمیت طرح معدن در محاسبات ملی و منطقه‌ای و همچنین محاسبه ارزش افزوده شامل ما به‌التفاوت ارزش ستانده و ارزش داده فعالیت های معدنی، گفت: بخش معدن از لحاظ تعداد و تنوع در استان‌های کشور از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است.

سمینار آموزشی طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری کشور 1403، با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها، روز شنبه مورخ 19 خرداد در مهمانسرای مرکز آمار ایران برگزار شد.

در این سمینار محمود غلامی، معاون دفتر انرژی، صنعت و زیربنایی مرکز آمار، با اشاره به اهمیت طرح معدن در محاسبات ملی و منطقه‌ای و همچنین محاسبه ارزش افزوده شامل ما به‌التفاوت ارزش ستانده و ارزش داده فعالیت های معدنی، گفت: بخش معدن از لحاظ تعداد و تنوع در استان‌های کشور از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است.

غلامی با بیان اهمیت  ویژه در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام از فعالیت‌های بخش معدن و نقش موثر آن در اقتصاد کلان کشور، تصریح کرد: آمار و اطلاعات بخش معدن در انجام برنامه ریزی‌های دقیق و درست، در اندازه گیری و محاسبه میزان مصارف سایر بخش ها در کشور کمک شایانی می کند.

معاون دفتر انرژی، صنعت و زیربنایی، در ادامه تصریح کرد: تعاریف و مفاهیم مرکز آمار در بخش معدن در قالب دستورالعمل‌ها و راهنماهای مختلف بصورت مستمر بازنگری و به‌روز رسانی می شود و با وزارت صمت در خصوص یکسان سازی تعاریف استاندارد و مشترک هماهنگی های لازم انجام می‌شود.

گفتنی است طرح آمارگیری از معادن به صورت سالانه در سراسر کشور اجرا می شود و هدف از اجرای آن، تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد بخش معدن و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی، مقدار و ارزش تولیدات مواد معدنی، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی، مقدار استخراج مواد معدنی و ارزش سرمایه‌گذاری آن می باشد.

این طرح از تاریخ 1 تیر تا 31 شهریور در سراسر کشور اجرا می شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.