تاریخ انتشار: 22 خرداد 1403
بازدید: 102
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
برگزاری مراسم سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در مرکز آمار ایران

برگزاری مراسم سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در مرکز آمار ایران

این مراسم با حضور هیئت رئیسه و کارکنان مرکز آمار ایران و سخنرانی خانم دکتر ترابی، جمعیت شناس و عضو هیئت علمی گروه جمعیت شناسی دانشگاه تهران و دکتر غلامی، عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق برگزار گردید.

به مناسبت اول ذیحجه سالروز ازدواج امیرمومنان علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسمی روز یکشنبه بیستم خرداد ماه در مرکز آمار ایران برگزار شد. این مراسم با حضور هیئت رئیسه و کارکنان مرکز آمار ایران و سخنرانی خانم دکتر ترابی، جمعیت شناس و عضو هیئت علمی گروه جمعیت شناسی دانشگاه تهران و دکتر غلامی، عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم دکتر حسینی، معاون توسعه مدیریت و امور استان‌های مرکز آمار ایران، ضمن تبریک این مناسبت و حلول ماه ذیحجه، گفت: ماه ذیحجه ماهی بسیار پر برکت است و امیدواریم که از فیوضات این ماه بهره ببریم. وی با بیان این حدیث از پیامبر اکرم که فرمودند: هیچ ایامی نیکوتر و محبوب‌تر از ماه ذیحجه نیست، افزود: در این ماه عید قربان و عید غدیر را داریم که عید قربان، عیدی برای به قربانگاه بردن نفسانیات ما است و عید غدیر، افضل اعیاد و جانشینی حضرت علی (ع) است. حسینی در ادامه با اشاره به این که مرکز آمار ایران، به مناسبت این عید عزیز، برنامه اطعام را در نظر دارد، از همکاران برای شرکت در این  مراسم معنوی دعوت به عمل آورد.

در ادامه این مراسم خانم دکتر ترابی، سخنرانی خود را با موضوع "تغییرات ازدواج و باروری در ایران، الزامات و چالش‌ها" ارائه کرد. اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده، میانگین سن ازدواج برحسب جنس و محل سکونت ایران، در بین سال های 1345تا 1395، میانگین سن ازدواج بر حسب جنس و استان محل سکونت ایران، دربین سال‌های 1345 تا ،1395، تغییرات میزان‌های طلاق در ایران، تغییرات میانگین سن ازدواج و سن مطلوب برای ازدواج در ایران، ازدواج در سیاست‌های کلی جمعیت(سال 1393)، توزیع مواد قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت (1400) بر حسب موضوع، توزیع مواد اقتصادي قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت (1400) درباره تاهل و همچنین الزامات سیاستی از جمله موضوعات ایراد شده در این سخنرانی بودند.

سخنران دیگر این مراسم، دکتر غلامی بود که در خصوص موضوع "خانواده در کشاکش توهم و تعقل" سخنرانی خود را ایراد کرد. لزوم داشتن الگوی مطلوب در روابط زوجین و ضرورت مدارا کردن بین زوجین از جمله موارد اشاره شده در این سخنرانی بود. وی همچنین به توهم و مقایسه‌های اشتباه بین ظواهر زندگی دیگران و واقعیت‌های زندگی خود و زندگی نمایشی به عنوان مواردی از چالش‌های زندگی مشترک اشاره کرد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.