تاریخ انتشار: 10 تیر 1403
بازدید: 281
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
رئیس مرکز آمار ایران در اولین گردهمایی معاونان آمار و اطلاعات استان‌ها در سال 1403: نگاه مرکز آمار ایران به معاونت آمار استان‌ها، تعاملی و بر اساس همکاری دو طرفه است

رئیس مرکز آمار ایران در اولین گردهمایی معاونان آمار و اطلاعات استان‌ها در سال 1403: نگاه مرکز آمار ایران به معاونت آمار استان‌ها، تعاملی و بر اساس همکاری دو طرفه است

اولین گردهمایی معاونان آمار و اطلاعات استان‌ها در سال1403، با حضور هیئت رئیسه و مدیران مرکز آمار ایران، روز یکشنبه دهم تیر ماه برگزار شد.

دکتر گودرزی در ابتدای این گردهمایی، ضمن خوش آمدگویی به معاونان آمار و اطلاعات استان‌ها، گفت: تشکیل این جلسه اهمیت زیادی داشت اما لازمه آن، انجام برخی از فعالیت‌ها و بررسی برخی از مشکلات موجود، برگزاری جلسه شورای عالی آمار و تعیین مصوبات آن برای برنامه‌ریزی و تعیین تکالیف استان‌ها و همچنین جمع بندی نتایج و گزارشات جلسات تخصصی قطب‌های استانی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های انجام شده در استان‌ها بود که خوشبختانه فعالیت‌ها انجام شد و امیدوارم جلسات بعدی نیز به صورت گردشی و در قطب استان‌ها انجام شود.
دکتر گودرزی در ادامه با اشاره به اجرای ششمین سرشماری عمومی کشاورزی در سال جاری، گفت: آمار محصول ارزشمند و سرمایه اجتماعی است که تولید می‌شود و تصمیم‌گیری برای کشور بدون آمار، تصمیم‌گیری غلط خواهد بود. وی افزود: نگاه مرکز آمار ایران به معاونت آمار استان‌ها، تعاملی و بر اساس همکاری دو طرفه است و باید مکانیسمی طراحی شود که این همکاری قوی‌تر شود. رئیس مرکز آمار ایران اظهار داشت: آمار حق الناس است و اگر بد تولید شود، ما مسئول خواهیم بود، لذا تولید آمار باید دقیق باشد چرا که آمار آینه‌ای است که واقعیت جامعه را نشان می‌دهد. وی با تاکید بر اهمیت ارتقاء اعتبارات و بودجه مرکز آمار ایران برای اجرای سرشماری و طرح‌های آمارگیری، افزود: سعی ما بر این است تا وضعیت پرداختی مأموران آمارگیر نیز بهبود یابد.

دکتر گودرزی در ادامه با اشاره لزوم تدوین برنامه استراتژی مرکز آمار ایران، از تمامی استان‌ها خواست، در تدوین این استراتژی مشارکت نمایند.

ایشان با بیان این که سرشماری سال 1405 را نیز پیش رو داریم، تصریح کرد: با توجه به ثبتی مبنا بودن این سرشماری، همه سازمان‌ها مکلف هستند تا با مرکز آمار ایران همکاری نمایند. وی افزود: نظام آماری و همچنین روش تولید آمار در سایر کشورها تغییر یافته و مرکز آمار ایران نیز باید در این تغییر روش با دنیا همسو باشد. وی تاکید کرد: با ارتقاء جایگاه مرکز آمار ایران، جایگاه استان‌ها هم بهبود یافته و مشکلات آن‌ها نیز حل خواهد شد.

دکتر گودرزی، همچنین اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تشتت آماری، مرکز آمار ایران و بانک مرکزی مکلف به یکسان سازی سال پایه محاسبات رشد اقتصادی و تورم شده‌اند. وی همچنین از استان‌ها خواست، موضوع اجرای سرشماری ثبتی مبنا را با جدیت پی‌گیری نمایند.

 

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.