تاریخ انتشار: 09 تیر 1403
بازدید: 171
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
دیدار هیئت رئیسه مرکز آمار ایران با تولیت آستان مطهّر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

دیدار هیئت رئیسه مرکز آمار ایران با تولیت آستان مطهّر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)


به مناسبت عید غدیر خم، هیئت رئیسه مرکز آمار ایران، روز شنبه مورخ 9 تیرماه، ضمن زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی، با حجت الاسلام والمسلمین سیّد علی قاضی عسکر، تولیت آستان مطهّر حضرت عبدالعظیم دیدار کردند.

به مناسبت عید غدیر خم، هیئت رئیسه مرکز آمار ایران، روز شنبه 9 تیرماه، ضمن زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی، با حجت الاسلام والمسلمین سیّد علی قاضی عسکر، تولیت آستان مطهّر حضرت عبدالعظیم دیدار کردند. در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، ضمن ارائه توضیحاتی درباره آستان مطهر حضرت عبدالعظیم گفت: علاوه بر زائران ایرانی، زائرانی از کشورهای هندوستان، پاکستان، ترکیه، بوسنی و افغانستان برای زیارت مرقد به ری سفر می‌کنند.

تولیت آستان مطهّر حضرت عبدالعظیم در خصوص افزایش جمعیت زوار در روزهای عرفه و لیالی قدر، بیان کرد: در روز عرفه سالجاری حدود 35000 زائر و در لیالی قدر40000 نفر در صحن مقدس حضور داشتند.

وی افزود: در زمان تولیت مرحوم آیت ا... ری شهری، تلاش‌های زیادی در احیای حدیث شیعه به تفکیک موضوعی انجام شد، به‌طوری که تاکنون 21 جلد دانشنامه قرآن و حدیث تهیه شده است که تعداد آن به 80 جلد خواهد رسید. این دانشنامه، حاوی احادیث مستند و قابل قبول از نظر محتوایی و قابل استفاده برای همه پژوهشگران است.

در ادامه این دیدار، دکتر گودرزی، رئیس مرکز آمار ایران، ضمن تشکر از حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر برای فراهم نمودن این دیدار، اظهار داشت: مرکز آمار ایران در سالجاری سرشماری کشاورزی 1403 را اجرا خواهد کرد. لذا در اجرای این سرشماری، جوانان شهر ری می‌توانند به عنوان آمارگیر پس از آموزش‌های لازم مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما همچنین دارای طرح زیارت از اماکن متبرکه هستیم و می‌توانیم در این خصوص با آن آستان همکاری کنیم. در این دیدار همچنین موضوع داشبوردسازی برای حریم مطهر حضرت عبدالعظیم پیشنهاد شد.

تولیت آستان مطهّر حضرت شاه عبدالعظیم نیز ضمن اعلام آمادگی و استقبال از همکاری در اجرای طرح کشاورزی، اظهار داشت: ما آماده کار مشترک با مرکز آمار ایران هستیم و آمار و ارقام نگاه ما را به مسائل تغییر می‌دهد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.