تاریخ انتشار: 16 تیر 1403
بازدید: 143
دسته‌بندی: اخبار آماری
متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– خرداد 1403

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– خرداد 1403

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با 5.6 درصد و "شیر خشک" با 3.2 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "روغن مایع" با 0.4- درصد می­‌باشد.

در خرداد ماه 1403 تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور  به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با 1.8 درصد و "شیرینی خشک" با 1.7 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام "گوشت گوسفند" با 5.5 درصد و "مرغ ماشینی" با 1.3 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "ماهی قزل آلا" با 1.8- درصد می­‌باشد.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با 5.6 درصد و "شیر خشک" با 3.2 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "روغن مایع" با 0.4- درصد می­‌باشد.

ميوه و خشكبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با 32.5 درصد ،" لیمو ترش " با 21.3 درصد و "هندوانه" با 18.2 درصد می‌­باشد.

سبزيجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"هویج فرنگی" با 19.9 درصد ،"بادمجان" با 12.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " کدوسبز " با 7.2- درصد و "پیاز" با 6.3- درصد می‌­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "قند" با 12.0 درصد و "شکر" با 10.9 درصد می­‌باشد.

برای مشاهده اطلاعات تکمیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.