تاریخ انتشار: 10 مرداد 1403
بازدید: 21
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان مرکز آمار ایران و کمیته امام خمینی (ره)

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان مرکز آمار ایران و کمیته امام خمینی (ره)

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مرکز آمار ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره)، روز سه شنبه 9 مرداد، با حضور دکتر غلامرضا گودرزی، معاون سازمان برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار ایران و سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، به منظور ارتقای کیفیت داده‌های آماری در حوزه نیکوکاری و احسان کشور، امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مرکز آمار ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره)، روز سه شنبه 9 مرداد، با حضور دکتر غلامرضا گودرزی، معاون سازمان برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار ایران و سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و با حضور معاونان مرکز آمار ایران و کمیته امداد،  به منظور ارتقای کیفیت داده‌های آماری در حوزه نیکوکاری و احسان کشور، امضا شد.

در این جلسه، دکتر گودرزی، معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار ایران، گفت: مرکز آمار ایران آماده است تا در قالب این تفاهم‌نامه در راستای تبادل اطلاعات و ایجاد دسترسی به گزارشات متغیرهای اقتصادی با رعایت محرمانگی برای کمیته امداد اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه تعیین و تدوین استاندارد و شاخص‌های نیکوکاری و احسان در کشور را در نظر گرفته است و کمیته امداد نیز این ظرفیت را دارد تا در اجرای طرح‌های آمارگیری مرکز و طرح‌های سرشماری به ویژه در حوزه نیکوکاری مشارکت کند.

در ادامه این جلسه، رئیس کمیته امداد با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های آماری در نظام خیر و احسان کشور، گفت: در این زمینه مراکز نیکوکاری می‌توانند مشارکت فنی و اجرایی داشته باشند.

وی مستندسازی فضای احسان و نیکوکاری در جامعه را مهم عنوان کرد و ادامه داد: ارتباط نزدیک کمیته امداد با مرکز آمار ایران در راستای ماموریت‌های امداد بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

بختیاری با بیان اینکه شناسایی نیازمندان یکی از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد است، اظهار کرد: مرکز آمار ایران در این حوزه ظرفیت‌های بسیار خوبی در اختیار دارد.

رئیس کمیته امداد خواستار توسعه فرآیندهای آماری مبتنی بر تعاملات برخط و تولید آمارهای مبتنی بر داده‌های ثبتی شد و اضافه کرد: ارتقای تحلیل‌ها و تفسیر متغیرهای اقتصادی، فرهنگی، علمی، رفتارشناختی مبتنی بر ماموریت‌های امداد امام(ره) در تفاهم‌نامه با مرکز آمار ایران مورد توجه قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.