تاریخ انتشار: 15 مرداد 1403
بازدید: 153
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
برگزاری مراسم یاد بود دکتر عادل آذر در مرکز آمار ایران

برگزاری مراسم یاد بود دکتر عادل آذر در مرکز آمار ایران

دکتر گودرزی، با تاکید بر این که نظام آماری کشور، باید روز آمد، نوین و کارآمد باشد، افزود: گرامیداشت مرحوم دکتر آذر در مرکز آمار ایران باید تبدیل به سنتی  برای گفت و گو پیرامون  روش‌های نوین، مشارکت  اهل نظر و اندیشمندان و تقدیر از اساتید و خبرگان نظام آماری کشور باشد.

به مناسبت دومین سالگرد درگذشت مرحوم دکتر عادل آذر، رئیس اسبق مرکز آمارایران، مراسم گرامیداشتی با حضور دکتر غلامرضا گودرزی، رئیس مرکز آمار ایران، معاونین، مدیران و خانواده ایشان و همچنین برخی از رؤسای اسبق مرکز آمار، اساتید دانشگاه و همکاران مرکز آمار در روز یکشنبه 14 مرداد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر گودرزی، با اشاره به کمالات و فضائل اخلاقی و برجسته دکتر آذر، گفت: مراسم گرامیداشت دکتر آذر، فرصت بسیار مغتنمی است تا در این روز اقدامات و فعالیت های ارزشمند ایشان را بیان نماییم. 

رئیس مرکز آمار با بیان اینکه این روز، زمان مناسبی برای تقدیر و تشکر از تمامی کسانی است که بر گردن نظام آماری کشور حق دارند، تصریح کرد: جا دارد، در این روز ویژه، از تمامی افرادی که باعث رشد، ترقی و حرکت رو به جلوی نظام آماری کشور شده‌اند، تجلیل و تشکر به عمل آید. وی "به روز بودن" را  به عنوان یک ویژگی ممتاز و برجسته دکتر آذر ذکر کرد. دکتر گودرزی، با تاکید بر این که نظام آماری کشور، باید روز آمد، نوین و کارآمد باشد، افزود: گرامیداشت مرحوم  دکتر آذر  در مرکز آمار ایران  باد تبدیل به سنتی  برای گفت و گو پیرامون  روش‌های نوین، مشارکت  اهل نظر و انیشممندان  و تقدیر از اساتید  و خبرگان نظام آماری کشور باشد.

دکتر گودرزی، با اشاره به برگزاری هفته آمار برای بزرگداشت تلاشگران عرصه آمار در کشور خاطر نشان کرد: از سال آینده می‌توانیم در گرامیداشت این شخصیت علمی، نشست‌ها و برنامه های علمی و آموزشی ویژه‌ای برگزار کنیم.

 در ادامه خانم دکترسلطانی، نائب رئیس انجمن علوم مدیریت ایران با بیان اینکه یاد و خاطره دکتر آذر همواره زنده است، او را نماد عدالت، تعهد، اخلاق و شایستگی علمی ذکر کرد.

نایب رئیس انجمن علوم مدیریت، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های ماندگار و برجسته مرحوم دکتر آذر در اصلاح و تغییر اساسنامه نظام مدیریت کشور، او را دارای شخصیتی کاریزماتیک و محبوب در عرصه علم و دانش دانست.

در ادامه دکتر میر مهدی سید اصفهانی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به نگارش کتاب و مقالات علمی توسط مرحوم دکتر آذر در حوزه تئوری فازی، تالیف کتاب تئوری فازی و کاربرد آن در تصمیم‌گیری توسط ایشان را نقطه عطفی در مباحث علم مدیریت فازی در کشور ارزیابی کرد.

 در ادامه این مراسم، دکتر شباک رئیس پژوهشکده آمار با ذکر یاد و خاطرات مرحوم دکتر عادل آذر،  به تلاش‌های بی دریغ ایشان برای ارتقاء جایگاه مرکز آمار ایران اشاره کرد و افزود: قانون مرجعیت مرکز آمار ایران در انتشار آمارهای رسمی کشور در زمان ریاست ایشان به تصویب رسید و ایشان همواره برای ارتقاء جایگاه علمی و همچنین بهبود وضعیت معیشتی کارکنان تلاش می‌کردند.

همچنین دکتر امید علی پارسا، رئیس اسبق مرکز آمار ایران، با اشاره به روحیه نوگرای دکترعادل آذر، گفت: مرکز آمار ایران در زمان ریاست ایشان در زمینه فناوری اطلاعات و دیجیتالی شدن پیشرفت زیادی کرد و ایشان نقش مهمی در گذار مرکز از روش‌های سنتی به مدرن ایفا نمود. وی اظهار داشت: دکتر عادل آذر، فردی شجاع، عادل و عاشق همکاران، سازمان و حرفه‌اش بود و همواره بر اصل 4 قانون مرکز آمار ایران مبنی بر عدم تفسیر غلط آمارها، تاکید داشت.    

در ادامه دکتر دهقان نیری، مشاور رئیس مرکز آمار ایران، با بیان این که پایان نامه دکترای وی توسط دکتر آذر، داوری شده است، به ذکر سجایای اخلاقی وی و دقت نظر و تسلط چشمگیر ایشان بر مطالب علمی اشاره نمود.

پایان بخش مراسم، سخنرانی خانم دکتر غضنفری، همسر دکتر عادل آذر بود. ایشان ضمن تشکر از ترتیب دهندگان مراسم، دکتر آذر را فردی مقید به تلاش و کوشش برای دستیابی به اهداف و ارتقای کمی و کیفی نظام آماری کشور دانستند. وی افزود: دکتر آذر همواره با دلسوزی همه مشکلات همکاران خود را پی‌گیری می‌کرد و مشکلات آن‌ها را مسائل خود می‌دانست. وی ادامه داد: مرگ تنها رها شدن روح از کالبد دنیوی است و قطعا روح دکتر عادل آذر در این روز ناظر بر همه ما و خوشنود است.   

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.