تاریخ انتشار: 07 شهریور 1403
بازدید: 136
دسته‌بندی: اخبار آماری
متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– مرداد 1403

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– مرداد 1403

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام "ماهی قزل آلا" با 2.2 درصد و "مرغ ماشینی" با 1.3 درصد می­‌باشد.

در مرداد ماه 1403 تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور  بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "شیرینی خشک" با 1.9 درصد و "ماکارونی" با 1.2 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "رشته آش" با 2.9- درصد می­‌باشد.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام "ماهی قزل آلا" با 2.2 درصد و "مرغ ماشینی" با 1.3 درصد می­‌باشد.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "دوغ پاستوریزه" با 2.4 درصد و "ماست و کره پاستوریزه" با 1.5 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "روغن نباتی جامد" با 1.0- درصد می­‌باشد.

ميوه و خشكبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با 4.2 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "هلو" با 16.3- درصد و "خربزه" با 6.2- درصد می­‌باشد.

سبزيجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"گوجه فرنگی" با 18.1 درصد و "بادمجان" با 10.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "پیاز" با 3.2- درصد  و "سیب زمینی" با 2.1- درصد می­‌باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سس گوجه فرنگی" با 5.2 درصد و "قند" با 4.7 درصد می­‌باشد.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

 

 
اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.