تاریخ انتشار: 07 شهریور 1403
بازدید: 83
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
جلسه تدوین فهرست آمار رسمی 1403، در حوزه بهداشت برگزار شد

جلسه تدوین فهرست آمار رسمی 1403، در حوزه بهداشت برگزار شد

اولین فهرست آمارهای رسمی در سال 1399، تدوین شده است و مرکز آمار ایران از این سال، همواره تلاش کرده تا گامی در ارتقاء کیفیت این فهرست بردارد.

جلسه تدوین فهرست آمار رسمی 1403 حوزه بهداشت در روز سه‌شنبه ششم شهریور ماه در مرکز آمار ایران برگزار شد. این جلسه با حضور دکتر نجاری، معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خانم برمر، رئیس گروه اطلاعات، پایش و تحلیل داده‌های این وزارتخانه، آرش فاضلی مدیر کل دفتر استانداردها، نظارت و ارزیابی طرح‌های آماری مرکز آمار ایران و همکاران این دفتر و همچنین نمایندگان دفتر جمعیت، نیروی کار و اقتصاد خانوار و دفتر محاسبه شاخص برنامه‌ها و سیاست‌های کلان مرکز آمار ایران برگزار شد. آقای فاضلی در این جلسه با اشاره به این نکته که آمارهای تولید شده در دستگاه‌ها برای نظام آماری بسیار مفید و مورد نیاز نظام برنامه‌ریزی کشور است، گفت: رویکرد مرکز آمار ایران، تعامل با دستگاه‌ها و کمک به آن‌ها برای تولید آمارهای با کیفیت است. وی افزود: با توجه به این که رویکرد فعلی نظام آماری کشور، آمارهای ثبتی مبنا است، پس بهتر است این آمار در چارچوب استانداردهای آمارهای رسمی و همچنین مورد نیاز نظام آماری کشور باشد. همچنین خانم برمر، بر تمرکز و هماهنگی بیشتر دفاتر مرکز آمار ایران بر دریافت اطلاعات از وزارت بهداشت تاکید کرد.

 در ادامه جلسه، شاخص‌ها و فهرست آمارهای رسمی وزارت بهداشت، مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، اولین فهرست آمارهای رسمی در سال 1399، تدوین شده است و مرکز آمار ایران از این سال، همواره تلاش کرده تا گامی در ارتقاء کیفیت این فهرست بردارد و در سال 1400، فهرست آمار های رسمی با 496عنوان ارائه شده است. شایان ذکر است یکی از فعالیت‌های مرکز آمار ایران در سال 1400، گنجاندن شاخص‌های احصاء شده از برنامه هفتم توسعه در فرایند تدوین آمارهای رسمی است.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.