تاریخ انتشار: 04 مهر 1403
بازدید: 79

در جلسه مشترک معاون مرکز آمار ایران و شرکت دانش بنیان امید فضا تاکید شد؛ ضرورت استفاده از سامانه‌های فضایی برای تهیه آمارهای کشاورزی

در این جلسه مقرر شد از امکانات این شرکت دانش بنیان برای همکاری در طرح‌های آماری و سرشماری‌ها استفاده شود.

جلسه مشترک معاون طرحهای آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران و شرکت دانش بنیان امیدفضا،  بیست و ششم شهریور ماه در محل این شرکت برگزار شد و در این جلسه بر ضرورت استفاده از سامانه‌های  فضایی برای تهیه آمارهای کشاورزی تاکید شد.

در این جلسه که تعدادی از همکاران مرکز آمار ایران نیز حضور داشتند، دکتر حسین شهرابی فراهانی، مدیر پروژه ماهواره ملی امید و مدیر شرکت امیدفضا به تشریح توانمندی‌ها و فعالیتهای این شرکت دانش بنیان پرداخت.

دکتر فراهانی، ضمن معرفی سامانه «فضایش»، به نبود آمار دقیق سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در سطح کل کشور اشاره کرد و گفت: نبود الگوی کشت دقیق متناسب با شرایط متناسب هر استان اعم از اقلیم، بازار محصول، کیفیت خاک، شرایط فرهنگی، اجتماعی و نیز هزینه‌بر و زمانبر بودن بازدید میدانی مستمر از اراضی کشاورزی، ضرورت استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای ارائه خدمات و دستیابی به آمار و اطلاعات صحیح در بخش کشاورزی را نشان می‌دهد.

مدیر شرکت امیدفضا افزود: برای حل این مشکلات، شرکت امیدفضا طراحی و توسعه سامانۀ «فضایش» را در دستور کار خود قرار داد. مهمترین خدمات این سامانه ایجاد داشبورد مدیریتی سمپاش‌ها(پهپاد کشاورزی)، شاخص‌های طیفی دیگر (NDMI،NDRE )، هشدار شرایط نامساعد جوی و مزرعه، تحلیل پارامترهای هواشناسی، مشاوره کود و سمپاشی، ایجاد داشبورد اطلاعات نهاده‌های مزارع ونقشه‌های بهره‌وری میباشد.

در پایان این جلسه مقرر شد از امکانات این شرکت دانش بنیان برای همکاری در طرح‌های آماری و سرشماری‌ها استفاده شود.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.