تاریخ انتشار: 09 مهر 1403
بازدید: 117
ضرورت بسيج تمام امكانات و ظرفيت‌هاي ملّي براي اجراي بهتر سرشماري كشاورزي ۱۴۰۳ / آمار متقن و دقيق، تراز برنامه‌ريزي در كشور است

ضرورت بسيج تمام امكانات و ظرفيت‌هاي ملّي براي اجراي بهتر سرشماري كشاورزي ۱۴۰۳ / آمار متقن و دقيق، تراز برنامه‌ريزي در كشور است

معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در نشست شوراي راهبري سرشماري كشاورزي ۱۴۰۳، بر ضرورت بسيج تمام امكانات و ظرفيت‌هاي ملّي براي اجراي بهتر اين سرشماري عمومي تأكيد كرد و گفت: آمار متقن، دقيق و بهنگام، متر و تراز برنامه‌ريزي در كشور است و تمام دستگاه‌هاي اجرايي وظيفه دارند بر اساس فرمان رئيس‌جمهور محترم، امكانات و تجهيزات مورد نياز سرشماري كشاورزي را فراهم كنند.

به گزارش مركز روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، نشست شوراي راهبري سرشماري عمومي كشاورزي ۱۴۰۳، امروز - دوشنبه ۹ مهر‌ماه ۱۴۰۳ - به رياست «سيد حميد پورمحمدي»، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور، و با حضور اعضاي اين شورا و نمايندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها برگزار شد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در اين نشست با بيان اينكه بر اساس نتايج سرشماري قبلي كشاورزي حدود چهار ميليون كشاورز در كشور داريم، گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران بايد آمار و اطلاعات دقيقي از وضعيت كنوني جمعيت كشاورزان در اختيار داشته باشد تا بتواند برنامه‌ريزي‌هاي مربوط به حوزه امنيت غذايي را بر پايه‌هاي درست و دقيق انجام دهد.
وي افزود: اگر حاكميتي مجهز به آمار دقيق و بهنگام نباشد، گويي در تاريكي حركت مي‌كند و بر اين اساس، اجراي سرشماري عمومي كشاورزي در آبان‌ماه امسال، يك موضوع حاكميتي و حائز اهميت ويژه براي نظام برنامه‌ريزي كشور است.
پورمحمدي با برشمردن وظايف دستگاه‌هاي مرتبط با موضوع سرشماري كشاورزي شامل وزارتخانه‌هاي كشور، آموزش و پرورش، جهاد كشاورزي، ارتباطات و فناوري اطلاعات، بهداشت و درمان، سازمان صدا و سيما و فراجا، خواستار مشاركت تمام و كمال اين دستگاه‌ها در فرايند اجراي سرشماري شد و گفت: در فرصت محدود باقي‌مانده تا زمان اجراي سرشماري، توليد محتواهاي هنري، جذاب و قابل فهم براي عموم و انتشار گسترده و وسيع آنها در رسانه‌هاي ملي و استاني براي آگاه‌سازي مردم و تشويق آنها به مشاركت و همكاري، اهميت بسيار زيادي در اجراي موفق اين رويداد مهم دارد.
سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها موتور محركه اجراي سرشماري كشاورزي باشند
معاون رئيس‌جمهور در ادامه بر لزوم تحرك جدي و فعال شدن بيش از پيش سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها به عنوان موتور محركه اجراي سرشماري كشاورزي در استان‌ها تأكيد كرد و گفت: تمام پيگيري‌هاي داخل استاني و هماهنگي اقدامات و برنامه‌ها با مسئولان عالي هر استان و جذب و جلب ظرفيت‌ها و امكانات مورد نياز براي اجراي هرچه بهتر سرشماري عمومي كشاورزي، از كانال سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها انجام شود.
گفتني است در اين نشست، گزارش دبيرخانه شوراي راهبري سرشماري كشاورزي ۱۴۰۳ از روند اجراي سرشماري ارائه شد. نمايندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي حاضر در نشست نيز، ديدگاه‌ها و نظرات خود را بيان كردند.
قرار است سرشماري عمومي كشاورزي سال ۱۴۰۳، آبان‌ماه امسال و بين ۳۰ تا ۴۵ روز انجام شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.