تاریخ انتشار: 17 بهمن 1397
بازدید: 702
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مركز آمار ایران برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مركز آمار ایران برگزار شد

مراسم بزرگداشت  ایام ا... دهه مبارك فجر، با  حضور هیئت رئیسه، مدیران و كاركنان مركز آمار ایران، روز دوشنبه  چهاردهم  بهمن ماه در این مركز  برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین، محسن قرائتی حضور یافته و  به ارائه سخنرانی و درس‌هایی پیرامون قران و ویژگی های شخصیتی امام(ره)‌پرداختند. 

رئیس مركز آمار ایران نیز در این مراسم،‌ ضمن گرامیداشت و تبریك سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با  حساس خواندن برهه حساس كنونی از نظر فشار اقتصادی به دلیل تحریم های اعمال شده‌ و هزینه‌ای كه كشور به خاطر  استقلال و جمهوری اسلامی می پردازد، گفت:‌ ایمان به هدف های عالی ، مسیر های سخت را قابل تحمل می سازد.

امید علی پارسا، سال آینده را سال  متفاوتی برای مركز آمار ودارای تحول  بنیادین برای نظام آماری ذكر كرد. وی افزود: ‌این تغییر و تحولات به نوعی تغییر رژیم آماری  است و بر اساس آخرین تغییرات و تحولات آماری در دنیا  انجام می شود.

پارسا  مهمترین  زیر ساخت این تحولات  را تغییر قوانین نظام آماری ذكر كرد و افزود:‌ یكی از مهمترین قوانین ، این است كه ریز داده ها  از دستگاه‌ها به مركز آمار ایران ارائه شود.

وی  قانون مهم دیگر را ، حذف موازی كاری در تولید و انتشار شاخص‌های اقتصادی مهم از جمله تورم و رشد ذكر كرد وتاكید كرد: در هیچ  كجای دنیا موازی كاری وجود ندارد.   

  گفتنی است ذكر خاطراتی از  شهید  بیژن حقیری از شهدای انقلاب اسلامی توسط خواهر این شهید بزرگوار،  مریم حقیری كارشناس دفتر نظارت و استاندارد سازی آماری از دیگر برنامه های این مراسم بود. همچنین محسن خاكپور از دیگر كارشناسان این دفتر و مریم صادقی  كارشناس دفتر روابط عمومی،،‌ به ذكر خاطراتی از دوران انقلاب پرداختند.

 در پایان این مراسم به نفرات برگزیده مسابقات ورزشی ویژه دهه فجر، لوح تقدیر توسط هیئت رئیسه مركز  اهدا شد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.