تاریخ انتشار: 11 دی 1397
بازدید: 950
دسته‌بندی: اخبار آماری
سرانه مطالعه كتاب غیردرسی افراد 15ساله و بیش‌تر در ماه به طور متوسط 7 ساعت و 41 دقیقه بوده است

سرانه مطالعه كتاب غیردرسی افراد 15ساله و بیش‌تر در ماه به طور متوسط 7 ساعت و 41 دقیقه بوده است

سرانه مطالعه كتاب غیردرسی افراد 15ساله و بیش‌تر در ماه به طور متوسط 7 ساعت و 41 دقیقه بوده است كه از این میزان، سرانه مطالعه قرآن و ادعیه 3ساعت و 7 دقیقه و سرانه سایر كتب غیر درسی 4 ساعت و 34 دقیقه بوده است.

معاون طرح های آماری و‌آمار های ثبتی مركز آمار ایران ضمن بیان این‌ آمار كه  از نتایج طرح آمارگیرى از فرهنگ رفتاری خانوار"  استخراج شده است ، افزود:

نتایج حاصل از اجرای این طرح نشان میدهد كه  كه58.2درصد از افراد باسواد 15 ساله و بیش‌تر در سال قبل از آمارگیری در سال 1396، مطالعه كتاب غیردرسی(چاپی یا الكترونیكی) داشته اند.

در زمینه روزنامه، نیز از آن جایی كه مطالعه سایت خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است، هم مطالعه روزنامه چاپی و هم مطالعه روزنامه در سایت خبرگزاری ها پرسش شده است.

 دكتر كاوه كیانی افزود:‌حدود 30 درصد از افراد باسواد 15 ساله و بیش‌تر در ماه قبل از آمارگیری در سال 1396، روزنامه (چاپی یا الكترونیكی)  مطالعه كرده‌اند. افرادی كه روزنامه مطالعه كرده اند، 69درصد روزنامه چاپی و 58 درصد روزنامه الكترونیكی  مطالعه كرده اند.

هر فرد 15ساله و بیش‌تر در ماه به طور متوسط 1 ساعت و 26 دقیقه مطالعه روزنامه داشته است.

قابل ذكر استسرانه مطالعه شامل مطالعه كتاب، مطالعه روزنامه و سایر نشریات می‌باشد و در این طرح در زمینه كتاب، مطالعه كتاب غیردرسی، هم چاپی و هم الكترونیكی پرسیده شده است.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.