تاریخ انتشار: 06 آبان 1397
بازدید: 1009
دسته‌بندی: اخبار آماری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان: خوزستان مهاجر فرست ترین استان کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان: خوزستان مهاجر فرست ترین استان کشور

 به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت :خوزستان  مهاجر فرست ترین استان کشور است که برای ماندگاری بیشتر مردم در این منطقه طرح های زیادی در دست اجرا است.

حاجتی  در همایش بزرگداشت هفته آمار و اطلاعات در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان كه روز دوم آبان ماه برگزار شد، بیان کرد :از جمله طرح هایی که برای افزایش ماندگاری در استان انجام گرفته است پرداخت سهم بدی آب و هوا به کارمندان است که بدنبال پرداخت این سهم به نیروهای قرار دادی نیز هستیم . وی گفت:ماندگاری نیروهای کار مفید باعث توسعه و پیشرفت استان خواهند بود .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه خوزستان افزود:از دیگر طرح هایی  که برای ماندگاری بیشتر مردم در این استان در حال انجام است یک طرح گردشگری و تفریحی با احداث آزاد راه  اهواز- لردگان است. حاجتی با اشاره به اینکه طول این آزاد راه 271کیلومتر است ادامه داد: با احداث این آزاد راه مردم می توانند از مناطق زیبا و گردشگری بازدید داشته باشند و می تواند ظرفیت گردشگری را دراستان افزایش دهد. وی گفت:  باید طرح هایی در استان اجرایی شود  که باعث ماندگاری افراد نخبه و سرمایه دار در استان شود تا در توسعه استان کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد : مدیران و مسئولان  استان  نباید نسبت به بهبود شرایط در استان بی تفاوت باشند و باید برای توسعه وپیشرفت استان نهایت تلاش خود را داشته باشند.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته آمار و اطلاعات  اظهار داشت : افرادی که در حوزه آمار  و اطلاعات  کار می کنند باید به گونه ای در تهیه و جمع آوری آمار و اطلاعات استان کار کنند که در کنار برنامه ریزی برای آینده استان امکان  برنامه برای ایجاد زندگی مرفه در زمان حال نیز وجود داشته باشد.

حاجتی افزود : تهیه و جمع آوری آمار و اطلاعات درست از استان می تواند در جذب اعتبارات  و انجام پروژه های مفید در استان نقش بسیار زیادی داشته باشند .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد:  با آمار و ارقامی که در استان طی چند سال اخیر جمع آوری شده است و براساس این آمار و ارقام، مشکلات استان نیاز  سنجی اعتباری شده اند و امسال برخلاف سایر استان ها که اعتبار عمرانی آن ها در بودجه امسال 8.5 درصد کاهش داشت این اعتباردر استان 18درصد افزایش یافته است.

وی افزود : همچنین موفق شدیم که سه میلیارد و500میلیون ریال اعتبار برای بحث ریزگردها استان جذب کنیم که با برنامه ریزی در بخش های مختلف از جمله کاشت نهال ، خرید دستگا ه های تصفیه هوا در بیمارستان ها ، مجهز کردن ایستگا های هوا شناسی و مجهز کردن فرودگاه ها به منظور برقراری پروازها در زمان وقوع گرد و غبار صرف می شود.

حاجتی ادامه داد :باید به گونه ای در حوزه آمار و اطلاعات کار شود که با کمترین اعتبار بتوانیم بهترین بهره وری و برنامه ریزی را در استان داشته باشیم.

در ادامه این همایش معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد :39طرح آماری مستمر همزمان با کشور در استان نیز در حال انجام است. آقایی گزارش گزیده ای از فعالیت های معاونت آمار و اطلاعات، فرصتها و چالشهای نظام آماری كشور و نحوه ی گذار از سیستم آمارگیری سنتی به ثبتی مبنا را تشریح  و اعلام داشت با توجه به استاندارد نبودن روش آمارگیری نمونه ای و سرشماری در عصر حاضر می بایست تولید آمارهای ثبتی در اولویت کاری دستگاه های اجرایی قرار بگیرد. داود آقایی همچنین افزود :  به‌منظور یکپارچه‌سازی، ساماندهی و رفع موازی‌کاری در نظام آماری کشور مرکز آمار ایران از طرف دولت و مجلس به عنوان مرجع رسمی تهیه، اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور مشخص گردیده است که تمامی دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی موظفند در تولید سامانه های الکترونیکی خود، اقلام اطلاعاتی و آمار ثبتی موضوع قانون مرکز آمار ایران موردنیاز برای ایجاد نظام جامع آمارهای ثبتی و شبکه ملی آمار ایران را ایجاد کنند.

وی گفت : متاسفانه سامانه های اداری با هدف تولید آمار ایحاد نمی شوند.

آقایی بیان کرد : مهم ترین مشکل و دغدغه حوزه آمار عدم همکاری دستگاه ها در ارائه آمار است و از جمله مشکلات دیگر عدم ارائه آمار به ماموران آمار از سوی دستگاه ها و یا مردم است.

 ایمان وسطایی معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان گفت : سندتوسعه اشتغال 282روستای خوزستان در حال تکمیل است.

وسطایی چهارشنبه در همایش آمار و اطلاعات در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  بیان کرد: ارائه و جمع آوری آمار و اطلاعات صحیح باعث برنامه ریزی مناسب توسعه استان می شود و براساس آمار و اطاعاتی که از روستاهای استان جمع آوری شده است برای حل مشکل بیکاری در برخی روستاها سند توسعه اشتغال در دست تدوین است.

وی گفت : در حوزه سواد آموزی نیز در شهرستان هایی که نرخ بیسوادی آن ها از میانگین استان بالاتر است که اکثر هم 2زبانه هستند براساس آمار و اطلاعاتی که بدست آوردیم آموزش و تحصیل در ذین مناطق کاملا رایگان انجام می شود .

وسطایی افزود :دریافت صحیح آمار و به هنگام کردن جمع آوری  آمار واطلاعات باعث حل مشکلات حل مشکلات زیادی می شود.

گفتنی است در پایان این همایش  از رابطان آماری در دستگاه های مختلف  تجلیل شد. 
قابل ذكر است اول آبان ماه روز آمار و اطلاعات است که به مدت یک هفته به این نام نامگذاری شده است .

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.