تاریخ انتشار: 30 مهر 1397
بازدید: 498
دسته‌بندی: اخبار آماری
دکتر پارسا در نشست نوین سازی نظام آماری:اصلاح قانون نظام آماری از ضروریات است

دکتر پارسا در نشست نوین سازی نظام آماری:اصلاح قانون نظام آماری از ضروریات است

همزمان با هفته آمار و برنامه ریزی و در دومین روز این هفته که به عنوان روز "نوین سازی نظام آماری" نامگذاری شده، نشستی علمی- تخصصی با عنوان "نوین سازی نظام آماری" در مرکز آماز ایران برگزار شد.

در این نشست که با حضور کارشناسان، مدیران آمار و اطلاعات دستگاه های اجرایی و همچنین رییس، معاونین و مدیران مرکز آمار ایران برگزار شد، ابعاد مختلف این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

سخنرانان در این مراسم ضمن بررسی ابعاد موضوع نوین سازی نظام آماری به صورت تفصیلی به بررسی ضرورت های این موضوع پرداختند و روندها و فرایندهای تاریخی، تجربی، تکنولوژیک و جهانی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین الزامات مدرن سازی نظام آماری مورد بحث کارشناسان قرار گرفت.

دراین نشست مدل های خلق و بلوغ مدرن سازی نظام آماری بر اساس مدل های کسب و کار مورد گفتگوی حاضران قرار گرفت. حاضران و سخنرانان تاکید کردند که رشد همه جانبه، لازمه نظام آماری توسعه یافته است و رشد نامتوازن، خود می تواند عامل دیگری در ناکارآمد شدن نظام آماری باشد.

همچنین دیدگاه های سازمان های بین المللی و برخی کشورها و نهادهای بین المللی مورد مداقه قرار گرفت.

سخنرانان بر اصلاحات ساختار سازمانی، تقویت نیروی انسانی و همچنین تغییرات فرهنگ سازمانی به عنوان ارکان این مهم یاد کردند.

در این نشست همچنین مدلی 10 مرحله ای برای مدرنیزاسیون نظام آماری و نوین سازی عملکردی، ساختاری و فرایندی ارایه و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این نشست پیرامون اصول نظام آماری، چشم انداز، ماموریت و راهبرهای نظام آماری گفتگو انجام شد و با تحلیل محیطی درونی و بیرونی راهبرهای کلان و میانی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست امیدعلی پارسا ریاست مرکز آمار ایران با اشاره به قید مرجعیت مرکز در سند های بالا دستی کشور نظیر برنامه پنجم توسعه کشور و احکام برنامه ششم توسعه و قانون مرکز آمار و همچنین الزام دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها در ارسال هر گونه ریز داده به بانک اطلاعاتی مرکز آمار در بخشنامه معاون اول رییس جمهور تصریح کرد و گفت: این امر مطالبه نظام است و مدیران میانی نباید در این امر اخلال نمایند.

وی با جمع بندی مجموعه سخنرانی ها و گفتگوها و مباحث، ضمن برشمردن الزامات مدرن سازی نظام آماری بر اصلاح قانون نظام آماری کشور به منظور تسهیل مدرن سازی نظام آماری و مرجعیت واحد و مقتدر در این حوزه تاکید کرد.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.