تاریخ انتشار: 18 شهریور 1397
بازدید: 602
دسته‌بندی: اخبار آماری
انتشار اولین گزارش  ارزیابی سن و جنس در سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395

انتشار اولین گزارش ارزیابی سن و جنس در سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395

برای اولین بار  گزارش  ارزیابی جنس و سن  بر اساس داده های سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395،‌منتشر شد. دو صفت سن و جنس از بنیادی ترین صفات مورد اندازه‌گیری در سرشماری هستند. این دو ویژگی علاوه بر آن که خود از ارزش ذاتی برخوردار می‌باشند، پایه و مبنایی برای تحلیل دیگر صفات اندازه‌گیری شده در سرشماری را فراهم می‌آورند. از این رو ارزیابی و بررسی این دو اطلاع سرشماری ضروری و با اهمیت است.

در این گزارش تلاش شده است تا دقت اندازه‌گیری سن و جنس در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بر اساس روش‌های مرسوم در این حوزه، بررسی و اندازه‌گیری شود. این گزارش مجموعه‌ی کاملی از شاخص‌های مربوط به ارزیابی سن و جنس را در کل کشور و استان‌ها فراهم می‌آورد و می‌تواند مورد استفاده‌ی کاربران نتایج سرشماری به ویژه در حوزه‌ی جمعیت شناسی قرار گیرد.

گفتنی است سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن اطلاعات بسیار با ارزشی را تولید می‌کنند که در حوزه‌های گوناگون سیاستگزاری، برنامه‌ریزی و پژوهش‌های علمی کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند. اما این اطلاعات از دیدگاه حرفه‌ای نیازمند آن هستند که پیش از استفاده مورد ارزیابی و واکاوی قرار بگیرند و خطاهای موجود در آن ودقت اندازه‌گیری صفات در آن سنجیده شود. از این رو «ارزیابی سرشماری» به مجموعه‌ی فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به منظور شناخت «دقت اندازه‌گیری» در پوشش و محتوای سرشماری صورت می‌پذیرد.

برای مشاهده  این گزارش به فایل پیوست مراجعه كنید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.