تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1397
بازدید: 836
دسته‌بندی: اخبار آماری
بازدید معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان از دانشگاه شهید چمران اهواز

بازدید معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان از دانشگاه شهید چمران اهواز

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، داوود آقایی معاون آمار و اطلاعات این سازمان خاطرنشان کرد: نبود نقشه­های بهنگام و دارای دقت مناسب از شهرهای استان، علاوه بر آن­که مدیریت خدمات شهری را با مشکل مواجه کرده،  سبب شده تا اجرای طرح­های ملی از جمله کاداستر، GNAF و ... پیشرفت مناسبی نداشته باشد.

وی افزود: در این راستا معاونت آمار و اطلاعات سازمان در حال رایزنی با سازمان نقشه­برداری کشور و همچنین بخش خصوصی جهت تعیین روش انجام کار و برآورد مالی تهیه نقشه­های مذکور است. در این خصوص روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه بازدیدی از تکنولوژی تصویربرداری با استفاده از پهباد در محل مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهوازانجام شد.

لازم به ذکر است، در نشست مذکور دکتر شجاعیان مدیر مجموعه شماره 101 مرکز مذکور به بیان مشخصات فنی سخت­افزارهای مورد استفاده از جمله پهباد S1000، سنسور لیدار  VLP16 و ... پرداخت و اشاره کرد که در حال حاضر توانایی لیزراسکن زمینی و هوایی، تصویربرداری هوایی با دقت در حدود 4 سانتی­متر و همچنین تهیه­ی تصاویر پانوراما در این مرکز وجود دارد. در ادامه نیز تصاویر و نقشه­های تهیه شده شهر بهبهان به عنوان نمونه کار عملی انجام شده ارائه شد.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.