تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت 1397
بازدید: 512
دسته‌بندی: اخبار آماری
اولین گردهمایی معاونان آمار و اطلاعات  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در سال  1397 برگزار شد

اولین گردهمایی معاونان آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در سال 1397 برگزار شد

اولین گردهمایی معاونان آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها در سال 1397  برگزار شد. این گردهمایی با حضور هیئت رئیسه و مدیران مركز آمار ایران و با هدف بررسی مسائل و پاسخ به سوالات معاونان آمار، روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در مركز آمار ایران برگزار گردید.

رئیس مركز آمار ایران، در آغاز این گردهمایی، نوین‌سازی ،‌گذار از نظام آمارهای سنتی  و ثبتی مبنا كردن نظام آماری را مهمترین رویكرد مراكز آماری دنیا ذكر كرد. امید علی پارسا در ادامه افزود:‌ تاكید بخش آمارسازمان ملل، ‌بر تولید داده‌های قابل مقایسه بین كشورهاست. ‌وی همچنین ظرفیت سازی و ایجاد فضایی مناسب برای مدرن‌سازی مراكز آماری را از اصول مهم نظام آماری دركشورها ذكر كرد. دكتر پارسا تاكید كرد برای این  اقدامات و استقرار نظام آمار های ثبتی  مبنا، ‌رهبری موثر در نظام آماری ضرورت دارد.

رئیس مركز آمار در ادامه سخنان خود،‌ با اشاره به مصوبه دولت تصریح نمود: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند تا ریزداده های مربوط به دستگاه خود را بدون هیچ مطالبه و ما به ازا در اختیار مركز آمار ایران قرار دهند و داده‌های تجمیع شده از مركز بگیرند كه این  فرایند به نفع كل نظام آماری كشور است.دكتر پارسا با اشاره به سومین برنامه ملی آمار كه ازسال 1397 تا 1400 اجرا خواهد شد،‌گفت: بر اساس برنامه‌ریز‌های انجام شده توسط مركز،‌چنانچه برنامه دستگاه ها در زمان مصوب اخذ شود، برنامه ملی آمار نیر تا پایان خرداد ماه نهایی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره بر ضرورت تعامل مثبت معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها با مركز آمار ایران  ،‌‌بر نقش مهم این معاونت ها  در انتقال ریز داده‌های مربوط به استان‌ها  تاكید كرد.

گفتنی است در این گردهمایی، ‌معاونان مركزآمار به تشریح فعالیت های حوزه‌های خود پرداختند. همچنین سومین برنامه ملی آمار(‌1400-1397 )‌توسط مدیر كل دفتر برنامه‌ریزی، پایش عملكرد و دبیرخانه شورای عالی آمار تشریح شد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.