تاریخ انتشار: 19 دی 1396
بازدید: 1128
دسته‌بندی: اخبار آماری
تشکیل جلسه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزه با موضوع بررسی نتایج سرشماری کشور و قم

تشکیل جلسه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزه با موضوع بررسی نتایج سرشماری کشور و قم

به گزارش روابط عمومی مرکز آمار ایران، در جلسه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزه که با حضور روسا و معاونان ستادی نهادهای عالی حوزوی، رئیس مرکز آمار ایران و معاون وزیر اطلاعات در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، مهم ترین مباحث سرشماری کشوری به ویژه استان قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه رئیس مرکز آمار ایران به منظور برنامه ریزی دقیق در اجرای برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت حوزه های علمیه به ارائه گزارش از سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 پرداخت.

پارسا در ادامه با بیان اینکه برادران و خواهران شما در مرکز آمار ایران با نهایت دقت و حساسیت، به حفظ محرمانگی اطلاعات افراد و همچنین بی طرفی و غیرسیاسی بودن کار در مرکز آمار اهتمام دارند و این سرمایه اجتماعی مرکز آمار است، از حوزه علمیه به عنوان مرجع دینی و مذهبی مردم خواست تا در موضوع همکاری مناسب مردم و مسئولین در زمینه ارائه آمار و اطلاعات صحیح فرهنگ سازی نماید. وی مدرن سازی نظام آماری با رویکرد تولید آمار به روش های ثبتی مبنا  را از راهبردهای اصلی مرکز آمار ایران در برنامه ششم توسعه برشمرد.

آیت الله اعرافی نیز در این نشست با بیان اینکه حوزه برای اجتماعی بودن بایستی  از آمار و سرشماری، اطلاعات کافی داشته باشد تا تحلیل مناسب نموده و برای ارتقای شاخص های سعادت و تعالی جامعه و اصلاح شاخص های منفی تلاش نماید.

 رئیس شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزه با اشاره به گزارش مرکز آمار افزود: این گزارش نشان دهنده دغدغه مندی حوزویان در خصوی جمعیت است و مجموعه مباحث آماری در کارگروه آمار مورد بررسی قرار می­گیرد تا براساس آن طرح هایی جهت ارائه به نهادها تهیه و تدوین شود.

گفتنی است در این جلسه، آقای زاهدیان معاون طرح های آماری و آمارای ثبتی مرکز آمار ایران گزارش مبسوطی از نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 و روندهای کلان شاخص های جمعیتی ارایه نمودند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.