تاریخ انتشار: 14 آذر 1396
بازدید: 923
دسته‌بندی: اخبار آماری
اجرای طرح فهرست‌برداری نمونه پایه آمارگیری‌های  خانواری در پاییز و زمستان سال جاری

اجرای طرح فهرست‌برداری نمونه پایه آمارگیری‌های خانواری در پاییز و زمستان سال جاری

 عملیات میدانی طرح فهرست‌برداری نمونه پایه آمارگیری‌های خانواری 1396 از تاریخ 18 دی ماه الی  تا 5 دی ماه در كشور اجرا می‌شود. سمینار آموزشی  این طرح، روز  12 آذر ماه با حضور  افسانه یزدانی، ‌مدیر كل دفتر روش‌شناسی آماری و طرح‌های نمونه‌گیری مركز آمار ایران و مشاركت  کارشناسان 31 استان در تهران برگزار شد.

خانم یزدانی با اشاره به این كه نمونه پایه جدید بر مبنای نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 طراحی شده است، گفت:‌ نمونه پایه پس از اجرای هر سرشماری، بازطراحی می‌شود و در 2 طرح مهم مركز آمار ایران یعنی «آمارگیری از هزینه و در امد خانوار» و «آمارگیری نیروی كار»، مبنای كار قرار می‌گیرد. وی تصریح كرد:‌ شناسایی محدوده و تغییرات جمعیتی در آن، در عملیات فهرست‌برداری اهمیت بسزایی دارد و دقت و تلاش مجدانه كارشناسان اجرای طرح و مأموران فهرست‌برداری را می‌طلبد.

 در ایران، طراحی نمونه پایه اولین بار در سال 1384 و پس از آن در سال‌های 1388 و 1392 انجام شده است. در هر سال برای ساخت چارچوب ثانویه‌ مورد استفاده در آمارگیری‌های خانواری، عملیات فهرست‌برداری در محدوده‌های مورد پوشش در نمونه پایه انجام می‌شود.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.