تاریخ انتشار: 10 آبان 1396
بازدید: 937
دسته‌بندی: اخبار آماری
حسین زاده در مراسم روز آمار  و برنامه ریزی استان سمنان:‌مرکز آمار ایران  در سومین برنامه ملی آمار کشور و با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و کمیته های آمار بخشی قدم‌های اساسی برای گذار از آمار های سنتی به ثبتی مبنا برمی دارد

حسین زاده در مراسم روز آمار و برنامه ریزی استان سمنان:‌مرکز آمار ایران در سومین برنامه ملی آمار کشور و با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و کمیته های آمار بخشی قدم‌های اساسی برای گذار از آمار های سنتی به ثبتی مبنا برمی دارد

این همایش با حضور مدیران استانی و اساتید و دانشجویان دانشگاه سمنان برگزار گردید. در این مراسم آقای جواد حسین زاده معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار به ایراد سخنرانی پرداخت.

ایشان به شعار امسال هفته آمار مبنی بر "پیش به سوی نظام آماری مدرن" اشاره کردند و رویکردهای جدید مرکز برای تحقق واقعی این شعار را برشمردند.

 وی افزود:‌مرکز آمار ایران با ترسیم چشم انداز و مأوریت جدید خود راهبردهای کلان و برنامه گذار از نظام آماری سنتی به مدرن با رویکرد ثبتی مبنا را تدوین نموده و قصد دارد با سومین برنامه ملی آمار کشور که با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و کمیته های آمار بخشی در دست تهیه است قدم های اساسی برای این مهم را بردارد.

ایشان به نقش و جایگاه هر سه قوه و تمامی دستگاه های اجرایی در تحقق نظام آماری مدرن اشاره کردند و با مقایسه نظام آماری سنتی و مدرن، اثرات توسعه ای مهمی که نظام آماری ثبتی مبنا برای کشور به ارمغان خواهد آورد را برشمردند.

 حسین زاده ، تمرکز جهت­گیری‌­های کلی و راهبردهای کلان تدوین برنامه ملی آمار را بر، ثبتی مبنا کردن داده ها، بازنگری قوانین، بازمهندسی ساختار و زیرساخت ها، توسعه نظام مدیریت کیفیت، توسعه فناوری های نوین، نهادینه کردن اصول بنیادین آمار رسمی، جریان یک طرفه ریز داده ها، افزایش سرمایه اجتماعی، حذف موازی کاری، توانمندسازی نیروی انسانی نظام آماری، نظارت مستمر، تمرکز توزیع و تخصیص اعتبارات و اشاعه کاربرد و تفسیر صحیح آمارهای رسمی در بین سیاست گذاران  ذكر كرد و به مسائلی که در وضعیت کنونی دامنگیر نظام آماری کشور به خصوص از حوزه موازی کاری و هزینه­‌های آن اشاره نمود.

در پایان نیز از همه دست اندرکاران تولید آمار در استان سمنان تشکر و قدردانی نمودند.

در این مراسم مدیران استانی برتر که بیشترین همکاری را در فرایندهای مختلف تهیه آمار به خصوص سالنامه و حسابهای منطقه ای داشته­اند تجلیل به عمل آمد و در پایان مراسم از دانشجویان ممتاز آمار دانشگاه سمنان نیز تجلیل به عمل آمد. 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.