تاریخ انتشار: 09 آبان 1396
بازدید: 580
دسته‌بندی:
طرح آمارگیری از کارگاه‌های دارای فعالیت‌های 10گانه مرتبط با حساب های ملی در سال جاری اجرا می‌شود

طرح آمارگیری از کارگاه‌های دارای فعالیت‌های 10گانه مرتبط با حساب های ملی در سال جاری اجرا می‌شود

در این طرح به كارگاه‌های مختلفی از جمله اقامتگاه‌های عمومی، فعالیت‌های تولید فیلم سینمایی، حقوقی و حسابداری، معماری و مهندسی، تحلیل و آزمایش فنی، حرفه‌ای، علمی و فنی، دفترهای مركزی، فعالیت‌های اجاره‌‌داری و استخدام، اداره دفتر کار، پشتیبانی دفترکار و تعمیر رایانه و كالاهای شخصی و خانگی مراجعه و اطلاعات موردنیاز طرح مورد پرسش قرار خواهد گرفت. این طرح در سال‌های مختلف به صورت نامتناوب و موردی  اجرا شده كه آخرین بار در طرح جامع بازرگانی 1394 و 1395 درسطح کل کشور به اجرا درآمده است.

سمینار آموزشی طرح مزبور در تاریخ 8 و 9 آبان ماه توسط مركز آمار ایران برای كارشناسان معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان‌ها برگزار  گردید. مدیر كل دفتر حساب های اقتصادی مركز آمار ایران كه در افتتاحیه این سمینار حضور داشت، با اشاره به اهمیت داده‌های  طرح آمارگیری از کارگاه‌های دارای فعالیت‌های 10گانه مرتبط با حساب‌های ملی، گفت: ‌این طرح نقش مهمی در تعیین سهم بخش های مختلف  اقتصادی  و به ویژه خدمات در حساب  های ملی دارد.  خانم صالحی افزود:‌ طبقه بندی ISIC4 و همچنین توصیه های بین المللی تاكید زیادی  بر سهم بخش خدمات در حساب های ملی داشته و با توجه به این كه ‌جدول داده- ستانده، اساس تغییر سال پایه است، لذا تعیین رشته  فعالیت ها در این جدول، اهمیت ویژه ای دارد.

 گفتنی است اهداف مختلفی در این طرح مدنظر می‌باشد كه از آن جمله می‌توان به تعیین ارزش افزوده، ارزش تشكیل سرمایه ثابت، ارزش مصارف واسطه‌ای، ارزش ستانده، حجم اشتغال و تعداد كاركنان اشاره كرد كه به تفكیك تمامی كدهای طرح قابل انتشار است.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.