تاریخ انتشار: 10 مهر 1396
دسته‌بندی: اخبار آماری
سری زمانی شاخص مقدار تولید بخش‌های صنعت و معدن ( بر مبنای سال پایه 1390) در درگاه ملی آمار قرار گرفت

سری زمانی شاخص مقدار تولید بخش‌های صنعت و معدن ( بر مبنای سال پایه 1390) در درگاه ملی آمار قرار گرفت

  شاخص تولید صنعتی (IIP)[1] ، از مهم‌ترین نماگرهای كوتاه‌مدت اقتصادی است كه تغییر در مقدار كالاها و خدمات تولید شده توسط بخش‌های اقتصادی مورد نظر را در طی زمان نشان می‌دهد. در مركز آمار ایران اطلاعات مقادیر تولید كالاهای منتخب صنعتی بر مبنای" طرح آمارگیری از مقدار تولید بخش صنعت" برای حدود 2500 كارگاه صنعتی بالای ده نفر كاركن و اطلاعات مقادیر تولید كالاهای منتخب معدنی بر مبنای "طرح آمارگیری از مقدار تولید بخش معدن" برای 457 معدن در حال ‌بهره‌برداری‌، در مقاطع فصلی جمع‌آوری و بر اساس آن شاخص مقدار تولید در چارچوب روش زنجیره‌ای توصیه شده در راهنمای تهیه حساب‌های فصلی صندوق بین المللی پول[2] در سطح کدهای دو رقمی ISIC محاسبه شده است. در نهایت شاخص‌های مذکور در سطح  شاخص كلی بخش‌های صنعت و معدن تجمیع شده اند.

لازم به ذكر است سری زمانی شاخص‌‌های مقدار فصلی بخش‌های صنعت و معدن بر روی درگاه ملی آمار/ داده‌ها و اطلاعات آماری/ حساب‌های ملی/ جداول آماری/ زیر گروه سری زمانی شاخص مقدار فصلی بخش‌های صنعت و معدن ، قابل دسترسی می‌باشد.

 



[1] Index of Industrial production: )International Recommendations for the Index of  Industrial Production, United Nations, 2009)

[2] Quarterly National Accounts Manual, International Monetary Fund, Washington DC, 2001

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.