تاریخ انتشار: 30 مرداد 1396
بازدید: 1203
دسته‌بندی: اخبار آماری
اجرای طرح آمارگیری از بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل كشور

اجرای طرح آمارگیری از بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل كشور

. هدف از انجام این طرح كه با استفاده از چارچوب سرشماری عمومی كشاورزی سال 1393 انجام می‌شود، گردآوری آمار و اطلاعات مورد نیاز و ضروری در رابطه با نحوه فعالیت بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل از دیدگاه تهیه حساب‌های اقتصادی كشور است.

در این طرح اطلاعات گسترده‌ای از قبیل تعداد كندو، مقدار و ارزش تولیدات، ارزش پرداختی بهره‌برداری‌، تعداد شاغلان و هزینه‌های سرمایه‌ای در سطح استان و كشور گردآوری می‌شود.

سمینار آموزشی این طرح آمارگیری  با حضور كارشناسان مسئول اجرای طرح از معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان‌ها، از 29 مردادماه سال ‌جاری به مدت 2 روز  در مركز آمار ایران برگزار می‌شود. هدف از تشكیل این سمینار آشنایی شركت‌كنندگان با تعاریف و مفاهیم و اهداف اجرای طرح، سؤالات و نحوه گردآوری اطلاعات است. مدیر كل دفتر كشاورزی مركز آمار ایران در مراسم افتتاحیه سمینار آموزشی طرح آمارگیری از بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل،گفـت: ‌ دقت و توجه كارشناسان  مسئول استان‌ها  در تكمیل پرسشنامه‌ها و جمع ‌آوری  اطلاعات بهره برداران پرورش زنبور عسل  بسیار ضروری است. مسعود اسدی افزود‌: ‌ بهره برداران زنبور عسل، بنا به مقتضیات اقلیمی و نیاز به مراتع پر گل و گیاه،  در برخی از ایام سال ،  اقدام به كوچ‌های بین استانی می كنند كه این موضوع در هنگام جمع آوری اطلاعات بهره برداران باید مورد توجه قرار گرفته و  در صورت نیاز مسئولین  سازمان برنامه و بودجه استان ها ،‌ هماهنگی لازم را با یكدیگر باید داشته باشند.

مهندس اسدی در ادامه در مورد تفاوت آمار های مركز آمار ایران و وزارت جهاد كشاورزی در حوزه بهره‌برداران زنبور عسل گفت:‌اطلاعات مركز آمار ایران براساس نتایج طرح‌های آماری است اما  اطلاعات وزارت جهاد بر اساس بر آورد است .

وی تصریح كرد: تكمیل پرسشنامه‌ها ، عنصر كلیدی طرح آمارگیری ها و جمع آوی اطلاعات است و ماموران آمارگیر نسبت به تكمیل اطلاعات بهره برداران  باید جدیت و دقت لازم را  داشته باشند و هیچ پرسشنامه ای را سفید تحویل ندهند مگر در مواقعی  كه بهره بردار در  آدرس  قید شده در چهارچوب آمارگیری  نباشد.

لذا  ‌مركز آمار ایران از بهره‌برداران عزیز و زحمت كش پرورش زنبور عسل كشور تقاضا دارد در صورت مراجعه مأموران آمارگیری، همكاری لازم را با آنان به عمل آورند.

 

 

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.