تاریخ انتشار: 24 تیر 1396
بازدید: 902
دسته‌بندی: اخبار آماری
جلسه مشترك بین نماینده مقیم صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران و رئیس مركز آمار ایران

جلسه مشترك بین نماینده مقیم صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران و رئیس مركز آمار ایران

در تاریخ 18 تیر 1396  خانم جودان، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران ، برای ملاقات با آقای پارسا، رئیس مركز آمار ایران در محل این مركز حضور یافتند. در این جلسه جناب آقای پارسا ضمن خیر مقدم و تبریك انتصاب خانم جودان به عنوان نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران به بیان اهمیت همكاری های مشترك بین این دو سازمان پرداختند و درباره اجرای موفقیت آمیز مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسكن سال 1395 در ایران، نظام ملی آمار ایران و تغییر رویكرد مركز آمار ایران از مرحله سنتی اجرای سرشماری (حضوری و اینترنتی) به سوی سرشماری های مدرن و ثبتی مبنا و استفاده از داده های ثبتی برای رفع نیازهای آماری كشور مطالبی بیان نمودند. ایشان با ذكر این تغییر رویكرد مركز آمار ایران ، خواستار توجه و حمایت ویژه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران به مركز آمار ایران جهت انجام این فعالیت شدند.

خانم جودان، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران نیز ضمن تشكر از رئیس مركز آمار ایران برای برگزاری این نشست مشترك به بیان موضوعاتی درباره سابقه همكاری مشترك بین دو سازمان پرداختند. ایشان در ادامه گفتند كه با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در مركز آمار ایران،‌            می توان از این ویژگی در پیشبرد برنامه های مشترك همكاری در زمینه مسائل جمعیتی بهره گرفت. خانم جودان همچنین به برنامه ششم كشوری و همكاری بین دو سازمان در چارچوب آن برنامه،‌ مطالبی را اشاره نمودند و اظهار امیدواری نمودند كه این برنامه همكاری بتواند در امور مربوط به  سیاستگذاری های جمعیتی در ایران و همچنین تهیه گزارش برای استفاده سیاستگذاران و برنامه ریزان درباره موضوعاتی همچون سود جمعیتی، ‌پویایی جمعیتی، بهداشت باروری، سالخوردگی جمعیتی و سایر شاخص های مرتبط با اهداف توسعه پایدار سودمند واقع شود. ایشان بر همكاری تمامی دستگاه های اجرایی  درتحقق این موضوع اشاره كردند و همچنین اظهار نمودند كه چگونه می توان از سود جمعیتی برای اهداف اقتصادی استفاده نمود. از نظر ایشان  موضوع سالخوردگی جمعیت از موضوعات بسیار مهم كشور ایران محسوب می شود. ایشان همچنین بر تداوم حمایت صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از مركز آمار ایران برای تحقق رویكرد جدید تاكید نمودند. شایان ذكر است موضوع سود جمعیتی و سالخوردگی جمعیت از موضوعات برنامه كاری بین مركز آمار ایران و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد می باشد.

در این نشست كه آقای زاهدیان، ‌معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی و جناب آقای دكتر نورمحمدی، ‌سرپرست پژوهشكده آمار،‌ نیز حضور داشتند،‌ درباره اهمیت همكاری با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و همچنین تهیه گزارش های تحلیلی از نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسكن  بر اساس برنامه كاری تدوین شده  و اجرای پروژه های مشترك همكاری مطالبی را بیان نمودند.

 

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.