تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1396
بازدید: 1335
دسته‌بندی: اخبار آماری
طرح آمارگیری نیروی کار سال 1396، از شانزدهم اردیبهشت‌ماه در کل کشور اجرا می‌شود

طرح آمارگیری نیروی کار سال 1396، از شانزدهم اردیبهشت‌ماه در کل کشور اجرا می‌شود

طرح آمارگیری نیروی کار سال 1396، از شانزدهم اردیبهشت‌ماه به مدت دو هفته در سراسر کشور به اجرا در‌می‌آید. هدف از اجرای این طرح برآورد شاخص‌های نیروی کار به صورت فصلی و سالانه و همچنین تغییرات آن در کل کشور، نقاط شهری، نقاط روستایی و تغییرات سالانه در استان‌ها است. از آنجایی که هدف این طرح محاسبه شاخص‌های نیروی کار و همچنین فصلی و سالانه آن‌هاست. بنابراین، مأموران آمارگیر این طرح در ماه میانی فصول بعدی نیز به خانوارها مراجعه می‌کنند.

 مجید نعیمی، ‌معاون آمار و اطلاعات استان خراسان رضوی در افتتاحیه سمینار آموزشی این طرح كه برای اولین بار در شهر مشهد مقدس برگزارشد، اصلاح و تغییر دیدگاه‌ها، مأموریت‌ها، ارزش‌ها و رفتارها در بازار سرمایه و همچنین  رشد کمی و کیفی نیروی کار را از عوامل کلیدی رشد اقتصادی ذكر نمود. وی ایجاد فضای توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در تمام بخش‌ها به صورت همگون و مستمر را مهم‌ترین عامل توسعه ذکر نمود.

دکتر علیپور، عضو هیئت علمی پژوهشكده آمار  در ادامه این  مراسم، بر ضرورت جمع‌آوری آمار با كیفیت  بالا تاكید كرد  و افزود:‌  آموزش از اركان اصلی  ارتقاء‌كیفیت آمار های جمع‌آوری  شده است و در اجرای طرح‌ها  نظارت درون سازمانی  و برون  سازمانی  به درستی باید صورت گیرد تا زمانی كه آماری منتشر شد همه دست اندركاران باید وفادار به آمار تولید شده باشند و بتوانند از آن دفاع كنند. . عضو هیئت علمی پژوهشكده آمار در ادامه، وظیفه  این پژوهشكده  را  تجزیه و تحلیل  داده‌ها  ذكر كرد.

مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مركز آمار ایران نیز، در مراسم  اختتامیه این سمینار آموزشی  به ضرورت توجه و  دقت  به اجرای طرح نیروی کار به عنوان یکی ازطرح های مهم كه نتایج آن  از شاخص‌های عملکردی دولت‌ها  محسوب می‌شود تاكید كرد و بر  اجرای برنامه کیفیت برای این طرح اشاره نمود.

فریبا السادات بنی‌هاشمی با اشاره به ضرورت بهبود مشكلاتی چون کوتاه بودن زمان اجرا و عدم پاسخگویی در این طرح  در سال 1396، افزود: مشکل اساسی عدم تحلیل و تبیین داده‌ها  است ولی ظرفیت و پتانسیل تحلیل و تبیین نتایج در بین کارشناسان اجرای این طرح وجود دارد و لذا لازم است استان‌ها در این  زمینه برنامه‌ریزی نماید. وی در ادامه خاطر نشان كرد: به  3 استان برتردر زمینه تحلیل این داده ها جوایزی اهدا خواهد شد.

گفتنی است سمینار آموزشی طرح مذکور از دوم اردیبهشت  به مدت 3 روز با حضور كارشناسان  معاونت آمار سازمان برنامه و بودجه استان‌ها برگزار شد
اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.