آمارهای جمعیتی و اجتماعی
آمارهای اقتصادی
آمارهای فرابخشی و محیط زیست
روششناسی و زیرساختهای آماری
سرشماریها
اطلاع رسانی
ارتباط با ما
روابط عمومی مرکزآمار ایران اعلام كرد:
طرح آمارگیری از كارگاههای عمده و خردهفروشی لوازم خانگی یكی از طرحهای مرکز آمار ایران است که با هدف تهیهی اطلاعات مناسب از ویژگیهای كارگاههای دارای فعالیت خرید و فروش لوازم خانگی، در سطح کشور توسط مرکز آمار ایران و با همکاری سازمان مدیریت و برنامهریزی استانهای کشور به اجرا درآمده است تا در برنامهریزیهای اقتصادی به كارگرفته شود.
نتایج طرح در سال 1392 نشان میدهد:
در سال 1392، حدود 59 درصد از لوازم خانگی خریداری و فروخته شده (كالاهای منتخب در این طرح آماری)، تولید داخل كشور بودهاست
51 درصد پاسخگویان (فروشندگان لوازم خانگی)، كیفیت بالای لوازم خانگی خارجی را مهمترین عامل توجه مشتریان، به لوازم خانگی خارجی میدانند.
قابل اعتماد نبودن و نداشتن كیفیت لوازم خانگی داخلی، در رقابت با رقبای خارجی، به ترتیب با 47/5 و 35 درصد، مهمترین عوامل بی توجهی مشتریان به لوازم خانگی داخلی، از دید پاسخگویان بوده است.
نتایج نشان می دهد که مهم ترین دلیل بیكیفیت بودن لوازم خانگی داخلی از دید فروشندگان، به كار نگرفتن فنآوری و نوآوری در ساخت كالاهای داخلی است.