تاریخ انتشار: 25 مهر 1395
بازدید: 796
دسته‌بندی:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مركز آمار ایران: مشاركت مردم در سرشماری اینترنتی نشانگر توسعه و ارتقاء جایگاه كشور در عرصه جهانی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مركز آمار ایران: مشاركت مردم در سرشماری اینترنتی نشانگر توسعه و ارتقاء جایگاه كشور در عرصه جهانی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مركز آمار ایران:
مشاركت مردم در سرشماری اینترنتی نشانگر توسعه و ارتقاء جایگاه كشور در عرصه جهانی است

رئیس مركز آمار ایران در بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این مركز، لازمه  گذار از  سرشماری سنتی به مدرن را، فعالیت فوق فعال دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت ارتباطات ذكر كرد كه به نحو احسن زیرساخت‌های لازم را برای سرشماری اینترنتی در كشور فراهم نموده است. امیدعلی پارسا همچنین از همكاری سایر دستگاه‌ها همچون سازمان صدا و سیما، ‌ستاد كل نیروهای مسلح  و سازمان برنامه و بودجه استان‌ها  برای همكاری در این طرح ملی تشكر كرد.

 وی در ادامه با ارائه گزارشی ازمشاركت هموطنان در سرشماری اینترنتی گفت: در 17 روز اول سرشماری اینترنتی روزانه، به طور متوسط 229 هزار در سایت سرشماری اینترنتی ثبت نام كرده‌اند. در روز هجدهم ٤٦٨ هزار خانوار و روز گذشته ٧٧٠ هزار خانوار در سرشماری اینترنتی مشارکت داشته‌اند. وی افزود: ‌با توجه به استقبال گسترده  مردم، مهلت ثبت نام اینترنتی تا 27 مهر تمدید شده و پس از آن سرشماری حضوری از 28 مهر به مدت یک ماه در سراسر کشور اجرا می شود. دكتر پارسا افزود: تا امروز (‌24 مهر ماه) 20.5 درصد خانوارهای ایرانی و 21.5 درصد جمعیت کشور در سرشماری اینترنتی مشارکت کرده‌اند. رئیس ستاد سرشماری كشور در ادامه با اشاره به این كه استان های سمنان و بوشهر، بیشترین میزان مشاركت در سرشماری اینترنتی را داشته اند، از خانوارهای شهرهای بزرگ همچون تهران، مشهد و قم خواست تا پایان مهلت سرشماری اینترنتی، فرم سرشماری خود را تكمیل نمایند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بازدید از دبیرخانه ستاد سرشماری 1395 و مركز داده مركز آمار ایران، ضمن تقدیر از برنامه‌ریز‌یهای مركز آمار برای اجرای بهینه سرشماری 1395،‌ سرشماری را طرحی ملی و زیر بنایی برای كشور ذكر كرد. محمود واعظی ضمن دیدار با رئیس مركز آمار ایران،‌ گفت:‌ مردم باید بدانند  كه مشاركت آن ها در سرشماری اینترنتی موجب برنامه ریزی بهتر برای آینده است. وی افزود:‌ با رفع موانع مختلف اقتصادی از جمله‌ رفع تحریم‌ها، بستر مناسبی برای نیل به اهداف برنامه ششم  فراهم شده است كه پیش نیاز آن داده‌های اجتماعی و اقتصادی صحیح است كه با مشاركت خود مردم در سرشماری به دست می‌آید.

وزیر ارتباطات در ادامه  با ذكر این نكته كه استفاده از تكنولوژی های جدید از شاخص‌های توسعه یافتگی در همه كشور هاست، گفت:‌ اگر مشاركت مردم در سرشماری اینترنتی به 35 درصد یعنی به شاخص كشور پیشرفته‌ای چون ژاپن برسد،‌ جایگاه كشور و  مردم ایران در جهان ارتقاء‌ پیدا خواهد كرد. 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.