تاریخ انتشار: 27 شهریور 1395
بازدید: 666
دسته‌بندی:

برگزاری دوره آموزشی مرحله اول سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 و یژه معاونین فنی وآموزشی ‌استان،‌مدرسین مرحله دوم و ناظران

دوره آموزشی  مرحله اول سرشماری عمومی نفوس و مسكن  1395  ویژه  معاونین فنی  وآموزشی ‌استان، ‌مدرسین مرحله دوم و ناظران  از 24 شهریورماه  به مدت3 روز در دانشگاه تربیت  مدرس برگزار ‌شد. رئیس مركز آمار ایران در افتتاحیه این دوره آموزشی،‌ با  اشاره به این كه مراكز آماری در تمام دنیا با یك روند و سیاست مشابه تاسیس شده‌اند،‌گفت: در همه كشورها  مراكز آماری به دنبال تشكیل بانك‌های مركزی،‌  با هدف حفظ بی‌طرفی و  حفظ محرمانگی اطلاعات افراد ایجاد شده‌اند تا  تمام  افراد  به آن اعتماد كرده  و آمار خود را به آن جا  ارائه نمایند.

دكتر امید علی پارسا، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیداری كه مسئولان ستاد سرشماری 1395 با معظم‌له داشتند،‌ اظهار داشت:‌ مقام معظم رهبری بر این نكته تاكید نمودند كه باید پیشرفت سیاست‌ها در كشور اندازه‌گیری شود تا چنانچه سیاستی خوب نبود، ‌اصلاح گردد. لذا ‌ مراكز آماری در همه دنیا باید متمركز، ‌مسلط به روش علمی  و استاندارد باشند تا  بتوانند اطلاعات و آمار جامعی  از كشور ارائه نمایند. وی با اشاره به تصویب مرجعیت دائمی مركز آمار ایران در برنامه پنجم، بر ضرورت  حفظ این مرجعیت تاكید كرد و افزود: در حالی كه این مرجعیت به صورت دائمی برای مركز آمار ایران تصویب شده است و كارشناسان  این مركز با تولید آمارهای با كیفیت و دقیق، ‌جایگاه مركز آمار ایران را ارتقاء خواهند داد.

رئیس مركز آمار ایران در ادامه سخنان خود، ضمن بیان این نكته كه سرشماری 3 مرحله اصلی‌سنتی یا  همان چهره به چهره،‌ تركیبی كه وجه غالب آن اینترنتی است و در نهایت گذر از سنتی به مدرن یعنی ثبتی مبنا  شدن اطلاعات سرشماری را در دنیا طی كرده است، گفت:‌ سرشماری 1395 به روش تركیبی اجرا خواهد شد و با توجه به این كه ضریب نفوذ اینترنت در ایران در حدود 40 در صد است، انتظار  ما نیز از مردم عزیز  این است كه 35 تا 40 در صد فرم‌های سرشماری به صورت اینترنتی تكمیل شود كه در این صورت جهش خوبی از فرم سنتی سرشماری به سمت سرشماری مدرن انجام داده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به فرمان رئیس جمهور محترم، از همكاری تمامی دستگاه‌ها به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پشتیبانی سرشماری اینترنتی تشكر كرد. وی  اظهار امیدواری كرد  كه سرشماری 1395، بستر مناسبی برای  اجرای سرشماری‌های آینده به روش كاملا ثبتی و مدرن فراهم آورد.

گفتنی است سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 از 3 الی الی 24 مهر به روش اینترنتی و از 25 مهر تا 25 آبان ماه به روش مراجعه حضوری مأموران سرشماری به در منازل و تكمیل فرم‌های اینترنتی  با استفاده از تبلت، برگزار خواهد شد. 

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.