تاریخ انتشار: 20 شهریور 1395
بازدید: 503
دسته‌بندی:

فرمان اجرای هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 توسط رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد/ رئیس مرکز آمار ایران: مردم در این رخداد ملی به طور فعال و با نشاط مشارکت نمایند

در این فرمان تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی و استانداری‌های کشور ملزم شدند تا  نیروی انسانی، خودرو، وسایل مخابراتی و سایر تجهیزات مورد نیاز را در طول دوره آموزش و اجرای این سرشماری در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند. همچنین در این ابلاغ رئیس جمهور، تحقق سند چشم انداز بیست ساله کشور و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را در گرو جمع‌آوری
اطلاعات آماری دقیق از طریق سرشماری دانست و به کلیه دستگاه های اجرایی دستور داد تا از طریق فراهم کردن تسهیلات لازم‌، کارکنان خود را برای شرکت در سرشماری ترغیب نمایند.
در نشست خبری که به همین منظور در مرکز آمار ایران برگزار شد، امید علی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران، از مردم دعوت کرد در این رخداد ملی حضوری فعال و با نشاطی داشته باشند و از طریق مراجعه به وب سایت سرشماری به آدرس www.sarshomari95.ir ،  اطلاعات مربوط به اقلام هویتی وشناسنامه‌ای مشخصات افراد خانوار، اطلاعات مکانی، وضعیت مهاجرت، وضع سواد، وضع فعالیت، وضع زناشویی و باروری و اطلاعات مسکن خود را ثبت  نمایند.

وی با اشاره به  آغاز مرحله اول سرشماری از 3  تا 24 مهر بصورت اینترنتی و همچنین آمارگیری حضوری از  24 مهر تا 25 آبان 1395 ،اظهار امیدواری کرد تا مردم برای مشارکت در این طرح بزرگ ملی، روش اینترنتی را برای  تکمیل فرم های سرشماری و درج اطلاعات خود به عنوان اولویت برگزینند تا با صرف زمان کمتری به سوالات سرشماری پاسخ دهند.

رئیس مرکز آمار ایران افزود : با توجه به اینکه این طرح عظیم ملی با بسیج همه امکانات نظام انجام می شود، لازم است به نحو شاسیته اجرا گردد.

ایشان اظهار امیدواری کرد در سرشماری امسال هیچ فرد ساکن در ایران از قلم نیفتد تا برنامه‌ریزان، سیاستگذاران، دولتمردان، پژوهشگران با در اختیار داشتن این اطلاعات پایه‌ای، بهره لازم را از این آمار در برنامه‌ریزی‌های ملی، محلی و منطقه ای ببرند.

وی با اشاره به اینکه پر کردن فرم  اینترنتی در مقایسه با مراجعه حضوری از سهولت بیشتری برخوردار است، از مردم درخواست کرد از سوم مهر به وب سایت سرشماری مراجعه کنند .شایان ذكر است روش اینترنتی قابل دسترس بوده و بصورت 24 ساعته آماده ثبت اطلاعات جمعیتی مردم می باشد.

گفتنی است سرشماری امسال با بکارگیری سامانه های جدید الکترونیکی و همچنین با استفاده از تبلت به جای پرسشنامه کاغذی با هدف کاستن از هزینه‌های سرشماری و افزایش سرعت و دقت در انتشار نتایج سرشماری در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.