تاریخ انتشار: 02 شهریور 1395
بازدید: 2513
دسته‌بندی:
انتصاب آقای  امید علی پارسا  به سمت ریاست  مركز آمار ایران

انتصاب آقای امید علی پارسا به سمت ریاست مركز آمار ایران

انتصاب آقای  امید علی پارسا  به سمت ریاست  مركز آمار ایران

 مراسم معارفه رئیس جدید و تودیع رئیس پیشین  مركز آمار ایران روز دوشنبه،‌اول شهریور ماه در مركز آمار ایران برگزار شد. در این مراسم ‌كه با حضور دكترنوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور، آقای فلاح استاندار مازندران، مدیران و معاونان آمار سازمان برنامه و بودجه استان‌ها ،كاركنان مركز آمار ایران و همچنین جمع كثیری از اصحاب رسانه برگزار شد، طی حكمی از جانب دكتر نوبخت، آقای امید علی پارسا، به سمت ریاست مركز آمار ایران منصوب شد. آقای دكتر نوبخت، در این مراسم، 3 ویژگی صحت، دقت و سرعت را  مهمترین شاخص‌های سنجش  داده‌های مركز آمار ایران ذكر نمود و در ادامه با اشاره به تصویب  ماده 54 قانون برنامه پنجم مبنی بر مرجعیت مركز آمار ایران در انتشار  آمار های رسمی كشورگفت: ‌مراجعه به داده‌های یك  نهاد آماری توسط كاربران  و پژوهشگران،‌ صرفا  به دلیل مرجعیت قانونی یك نهاد نیست بلكه به علت  وثوق داده‌های آن نهاد آماری است. وی افزود:  امروز اگر پژوهشگران وكاربران به مركز آمار  ایران مراجعه می‌كنند، به علت مرجعیت قانونی آن نیست بلكه به خاطر دقت و صحت داده های آن است.وی اعلام نرخ تورم هر ماه در اول ماه بعد ویا اعلام نرخ  بیكاری در پایان هر فصل را از فعالیت های مهم مركز آمار ایران ذكر كرد كه توانسته توجه اذهان عمومی و پژوهشگران را به سمت خود جلب كند.

دكتر نوبخت در ادامه،‌سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 را مهمترین فعالیت های آتی مركز آمار ایران ذكر كرد و بر اهمیت نتایج این سرشماری در  تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های كشور تاكید كرد.

وی همچنین تصریح كرد:‌سازمان  برنامه و بودجه كشور  تمام حمایت های لازم از  مركز آمار ایران را برای تهیه داده های صحیح و دقیق  و همچنین حل مشكلات رفاهی كاركنان آن انجام خواهد داد.

آقای  امید علی پارسا، رئیس جدید مركز آمار ایران، نیز در ادامه این مراسم با تاكید بر تداوم انتشار آمارهای رسمی، با دقت، صحت و سرعت بالا،‌درون زایی و برون گرایی را به معنی استفاده از تمامی  امكانات مركز آمار ایران در انجام امور و  همچنین تعامل حداكثر ی با  سازمان‌ها  و نهاد ها را دو خط مشی اصلی خود ذكر كرد و افزود:‌ انجام بسیاری از امور در نظام آماری از جمله سامان دهی آمارهای ثبتی كشور، نیازمند  همكاری تمامی دستگاه های اجرایی كشور است.رئیس جدید مركز آمار ایران در ادامه گفت: به هیچ وجه فرایند تولید آمار در کشور به گونه ای نیست که هر کسی در هر سطحی به آن خدشه وارد کند و یا در راستای اهداف خود آنرا تغییر دهد و  مرکز آمار  ایران با شفافیت و صداقت از گزارش ها و عملکرد های خود دفاع می کند. وی تمركز زدایی   ومدیریت جهادی را كه مدیریت فوق فعالی است كه با شور و اشتیاق  زیاد فعالیت می كند از  برنامه‌های  اصلی خود یاد کرد و  افزود: سرشماری عظیم نفوس و مسکن1395 را  بهتر از سرشماری های قبلی به انجام خواهیم رساند .

 وی تاكید كرد:‌مردم پایه اطلاعات  مرکز آمار ایران هستند و طبق قانون داده هایی كه مردم به مركز آمار ارائه می‌كنند، 100 درصد محرمانه هستند، لذا باید همه مردم با هر طیف و جریان و اعتقادی داده های آماری خود را برای آنالیز به مرکز آمار بدون نگرانی ارایه دهند و در این راستا مرکز آمار اطلاعات جمع آوری شده را به هیچ مرجعی حتی مقامات قضایی و مالیاتی هم نمی‌دهد.

گفتنی است در این مراسم  از زحمات  و تلاش‌ها و خدمات ارزنده دكتر عادل آذر، رئیس پیشین مركز آمار ایران و رئیس فعلی دیوان محاسبات  كشور، در طی مدت تصدی سمت ریاست مركز آمار ایران تقدیر به عمل آمد.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.