تاریخ انتشار: 28 تیر 1395
بازدید: 577
دسته‌بندی:

طرح آمارگیری از مصرف حامل­های انرژی و ویژگی­های محیط زیستی خانوارهای شهری در مرداد ماه اجرا می شود

 

طرح آمارگیری از «مصرف حامل‌های انرژی و ویژگی­های محیط زیستی خانوارهای شهری» از تاریخ 2 مرداد تا 31 مرداد ماه سال جاری اجرا می­شود. هدف كلی از اجرای این طرح، برآورد مقدار مصرف انرژی خانوارها به تفكیك استان‌ و طبقه‏های درآمدی در نقاط شهری كشور، بررسی رفتارهای ‎محیط‎زیستی خانوارها، پسماند و فاضلاب، آب و حمل و نقل است. گفتنی است در این طرح، ماموران آمارگیری با مراجعه به خانوارهای شهری اطلاعاتی در خصوص مشخصات واحد مسکونی و وسایل نقلیه، پسماند و پساب، آب، امکانات و تجهیزات خانوار، امکانات و تجهیزات گرمایشی، سرمایشی، روشنایی و مشخصات عمومی اعضای خانوار را اخذ خواهند كرد. با توجه به اهمیت بخش محیط­زیست و جایگاه این بخش به عنوان محورهای اصلی توسعه پایدار، در سال جاری اخذ اطلاعات  در خصوص ویژگی­های محیط زیستی و مقدار مصرف انرژی خانوار مورد توجه قرار گرفته است.

سمینار آموزشی این طرح آمارگیری از  روز 26 تیر ماه به مدت 2 روز  در مركز آمار ایران برگزار شد. مدیر كل دفتر صنعت، معدن و زیربنایی مركز آمار ایران در افتتاحیه این سمینار آموزشی ، با اشاره به  این كه حفظ محیط زیست  یكی از آرمان های توسعه پایدار  است، گفت: محیط زیست یك نعمت الهی است كه باید در حفظ و انتقال‌ آن به نسل بعدی كوشا باشیم. آقای  رضایی در ادامه با  بیان این نكته كه متاسفانه بشر در حفظ محیط زیست نمره قبولی نگرفته است، افزود: بر اساس تحقیقات دانشمندان، انقلاب صنعتی و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای باعت افزایش دمای زمین تا 15 درجه شده است و پسماند های صنعتی و خانگی    نیز از جمله معضلات محیط زیستی  است. وی در ادامه با  اشاره به اهمیت مدیریت مصرف حامل‌‌های انرژی در كشور گفت:  متاسفانه علیرغم  افزایش قیمت حامل های انرژی  از سال 87، كاهشی  در مصرف وجود نداشته است و راهكار حل این معضل،تغییر الگوی مصرف خانوار ها بوده و هدف از اجرای  این طرح  نیز تهیه داده‌های لازم برنامه ریزان كشور در این بخش انرژی و محیط زیست است.

گفتنی است ،طرح مذکور برای اولین بار در سال 1390با رویکرد بخش انرژی و با عنوان «آمارگیری از مصرف حامل‌های انرژی خانوارهای شهری»  اجرا شد که نتایج آن در وب گاه مركز آمار ایران به آدرس www.www.amar.org.ir قابل دسترسی است.

 

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.