تاریخ انتشار: 22 تیر 1395
بازدید: 1219
دسته‌بندی:

طرح آمارگیری از گاوداری‌های صنعتی کشور در مرداد ماه اجرا می‌شود

طرح آمارگیری از گاوداری‌های صنعتی کشور به صورت نمونه‌گیری از تاریخ 2 الی 28 مرداد ماه سال‌جاری در سراسر کشور اجرا خواهد شد. در این آمارگیری، به حدود 8000 گاوداری صنعتی که با روش‌های نمونه گیری انتخاب شده‌اند، مراجعه و اطلاعات جمع‌آوری شده، با روش‌های علمی به کل جامعه تعمیم داده می‌شود. از این طرح اطلاعات ارزشمندی از جمله تعداد گاو و گوساله موجود در گاوداری‌های صنعتی به تفکیک نوع و نژاد، میزان تولید شیر، تعداد گاو و گوساله پروار شده، میزان علوفه مصرف شده و مقدار سرمایه‌گذاری انجام شده در این فعالیت به دست خواهد آمد و نتایج آن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

سمینار آموزشی این طرح آمارگیری از روز یكشنبه، 23 تیر ماه به مدت  دو روز با حضور كارشناسان  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها برگزار گردید. آقای اسدی، مدیر كل دفتر كشاورزی مركز آمار ایران در افتتاحیه این سمینار آموزشی در رابطه با اهمیت و حساسیت طرح گفت:‌  تكلیف دولت به مركز آمار ایران، برای برآورد نیاز كشور درزمینه  واردات گوشت و حساسیتی كه دولت بر این امر دارد، اقتضا می كند، كه طرح آمارگیری از گاوداری های صنعتی در كشور با دقت و حساسیت بالا اجرا گردد. وی افزود: گاوداری صنعتی حجم وسیعی از نیازشیر و گوشت كشور را تامین می كنند و مطابق نتایج حاصل از اجرای سرشماری از گاوداری‌های صنعتی کشور در سال 1392، بیش از 25000 گاوداری صنعتی در کشور وجود داشته است که 72 درصد آن‌ها فعال بوده‌اند. آقای اسدی در ادامه  گفت:‌ گاوداری‌های صنعتی کشور بیش از 50 درصد از شیر و حدود 40 درصد گوشت گوساله تولیدی کشور را تأمین می‌کنند.

گفتنی است طرح آمارگیری از دامداری های صنعتی  از سال 1369 در كشور اجرا می شود و  سال جاری به شیوه نمونه‌گیری اجرا خواهد شد.‌

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.