تاریخ انتشار: 21 تیر 1395
بازدید: 829
دسته‌بندی:

انعقاد تفاهم نامه همكاری فیمابین مركز آمار ایران و اتاق اصناف ایران

    در راستای  تحقق  اهداف  نظام جامع آماری كشور و به منظور همكاری‌های  مشترك  در فعالیت‌ها و طرح‌های آماری و همچنین  تبادل اطلاعات جهت ارتقای بانك‌های اطلاعاتی، تفاهم‌نامه‌ای بین  اتاق اصناف ایران و مركز آمار ایران منعقد شد. این تفاهم نامه در روز بیستم تیرماه، به امضای دكتر عادل آذر، رئیس مركز آمار ایران و آقای علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران رسید. هدف از  انعقاد این تفاهم نامه، ایجاد زمینه همكاری فی مابین اتاق  اصناف  و مركز آمار در زمینه ‌ فعالیت‌های مرتبط با  طرح‌های آماری  و استاندارد سازی اقلام آماری  و همچنین تبادل اطلاعات در چارچوب قوانین و مقررات در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های  اتاق اصناف و مركز آمار خواهد بود. انعقاد این تفاهم نامه با هدف دستیابی  به اهداف نظام آماری  و برنامه ملی آمار و فراهم نمودن  زمینه  مناسب برای  تولید آمارها  و دستیابی  به شاخص های مورد نیاز و پوشش كاملتر آمار‌های رسمی كشور می باشد. 

دكتر عادل آذر در جلسه امضای تفاهم نامه، ‌با اشاره  به این كه نظام آماری كشور، نظامی نیمه متمركز  است، گفت:‌ آمارهای تخصصی باید در سازمان های تخصصی بر اساس استاندارد‌های مركز امار ایران  تولید شده  و پس از آن با توجه به استاندارد های بین  المللی و استاندارد های مصوب شورای عالی آمار در مركز آمار ایران تجمیع گردد. و ی در ادامه  به امضای تفاهم نامه‌های داخلی و بین المللی در دوران مسئولیت خود در مرکز آمار ایران اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه مركز آمار و اتاق اصناف، اولین تفاهم نامه  این مركز با بخش غیر دولتی  است و این مركز از انعقاد تفاهم نامه با بخش غیر دولتی استقبال می كند.

 دكتر عادل آذر در ادامه گفت:‌ همکاری با بخش های غیر دولتی و خصوصی مطلوبیت بیشتری برای ما دارد چون ما می توانیم از طریق بخشنامه و احکام دولتی، داده های اطلاعاتی خود را از دستگاه های دولتی دریافت کنیم اما برای دستیابی به اطلاعات  آماری در بخش خصوصی، نیازمند حضور داوطلبانه آنها هستیم.

آقای فاضلی ، رئیس اتاق اصناف ایران نیز  با اشاره به ظرفیت ۲۴ میلیونی اصناف در کشور گفت: بیش از سه میلیون بنگاه صنفی در کشور وجود  دارد که  ۶.۵ میلیون شغل ایجاد  کرده است که این آمار استخراجی در سال ۹۱ است. و ی افزود: به علت خلاء آماری درزمینه اصناف در برنامه ریزی این بخش نیز  دچار اشتباه می شویم ،بنابر این باید به دنبال رفع این نقیصه باشیم.

در این نشست، محمدباقر مجتبایی مشاور اقتصادی اتاق اصناف ایران نیز افزود: بر روی اغلب بندهای این تفاهم نامه کار کارشناسی عمیق صورت گرفته است و آمادگی داریم تا انبوه اطلاعات اصناف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و اصلاحیه ویژه ای روی اشکالات اصولی در سرفصل های آماری صورت پذیرد.


گفتنی است  ارائه اطلاعات  مورد نیاز طرفین برحسب اعلام نیاز و براساس رعایت حفظ محرمانگی،همكاری‌های آموزشی وپژوهشی  درزمینه‌های مرتبط، تبادل  اطلاعات در خصوص  پایگاه‌های اطلاعاتی  با حفظ محرمانگی و فراهم  نمودن تمهیدات  لازم برای  اتصال پایگاه های  موجود در اتاق اصناف به مركز  آمار ایران از جمله تعهدات مشترك دو نهاد می باشد.[SP1] 


 [SP1]

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.