تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395
بازدید: 1666
دسته‌بندی:
سمینار آموزشی، توجیهی سامانه سالنامه آماری كشور برگزار شد

سمینار آموزشی، توجیهی سامانه سالنامه آماری كشور برگزار شد

    سمینار آموزشی، توجیهی سامانه سالنامه آماری كشور با حضور 31 نفر از كارشناسان معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با هدف ارتقای كیفیت داده‌های سالنامه مطابق الگوی جدید بازنگری سالنامه آماری كشور، در مركز آمار ایران برگزار شد.  این سمینار با توجه به تشكیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و جدائی دفاتر آمار و اطلاعات از استانداری‌ها و ضمیمه شدن آن‌ها به  این سازمان، از هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری به مدت دو روز برگزار شد.

مدیر كل دفتر  محاسبه شاخص برنامه‌ها و سیاست‌های كلان مركز آمار ایران در افتتاحیه  این سمینار، سالنامه آماری را یكی از مراجع مهم فعالیت‌های آماری استان‌ها ذكر كرد و افزود: هرچند برخی از نهادها ودستگاه‌ها، آمار دستگاه‌های خود را ارائه می كنند، اما هیج كدام به شكل سالنامه نیست. آقای طاهری در رابطه با  ضرورت بازنگری سالنامه گفت:‌ سالنامه به مدت 10 سال به شكل كنونی منتشر شده و برخی از اطلاعات آن نیز كمتر مورد استفاده گرفته است و علاوه بر آن پیشرفت‌های فناوری كه حاصل شده ، ضرورت بازنگری سالنامه را بوجود آورده است.

آقای طاهری در ادامه به اضافه كردن فصل محیط زیست در سالنامه آماری اشاره كرد و افزود: محیط زیست یكی  از شاخص‌های SDGS  یا همان شاخص های توسعه پایدار است  كه بعد از سال  2015 توسط سازمان ملل متحد  برای كشور ها تعریف شده است و گنجاندن آن در سالنامه نشان دهنده وضعیت محیط زیست استان است.

وی در ادامه برضرورت چاپ به موقع  سالنامه آماری توسط استان ها  جهت استفاده در  برنامه‌ریزی‌های  كشور  تاكید كرد.

 

 

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.