تاریخ انتشار: 07 اردیبهشت 1395
بازدید: 1140
دسته‌بندی:
 برگزاری  جلسه هم اندیشی  سرشماری   عمومی  نفوس و مسكن 1395 ویژه  معاونین فنی و كارشناسان  مسئول استان‌ها

برگزاری جلسه هم اندیشی سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 ویژه معاونین فنی و كارشناسان مسئول استان‌ها

  جلسه هم اندیشی سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 ویژه معاونین فنی و كارشناسان مسئول استان‌ها روز یكشنبه، پنجم اردیبشهت ماه در مركز آمار ایران برگزار شد. در این نشست كه با حضور آقای زاهدیان، معاون طرح‌های آماری و‌آمارهای ثبتی مركز و قائم مقام ستاد سرشماری1395 ، خانم بنی هاشمی دبیر ستاد سرشماری  و جمعی از مدیران و كارشناسان مركز آمار برگزارشد، مسائل و مشکلات آزمایش سرشماری 94  ومسائل فنی سرشماری 1395 مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در سرشماری سال جاری مورد استفاده قرار گیرد. 

معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مركز آمار ایران، در این نشست، سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 را به دلیل دارا بودن ویژگی های خاص و الكترونیكی بودن آن، سخت تر از سرشماری‌های قبلی ذكر نمود کرد و در ادامه افزود: در سرشماری‌های قبلی، عملیات میدانی در آبان ماه اجرا شده و ورود اطلاعات در آذر ماه صورت می‌گرفت. اما نظر به اجرای این سرشماری با استفاده  از تبلت به جای فرم‌های كاغذی و همچنین استفاده از شیوه اینترنتی در پر كردن فرم‌های سرشماری كه در واقع ورود اطلاعات هم زمان با عملیات میدانی صورت می‌گیرد،  كلیه نرم افزارهای لازم برای سرشماری باید در شهریور ماه آماده گردد و لذا 3 ماه زودتر باید کلیه کارها نهایی شوند. وی تصریح كرد: سرشماری كماكان یكی از مهم‌ترین و کلیدی­ترین فعالیت های آماری همه كشورهاست و با توجه به اهمیت آن، در اكثر كشورهای جهان حتی نظام‌های آماری پیشرفته نیز اجرا می‌شود. آقای زاهدیان با اشاره به این كه نتایج آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1394، قبل از سال 1395 آماده شده است، نتایج آزمایش سرشماری را یكی از بهترین  ابزارهای برنامه­ریزی برای اجرای این سرشماری ذكر كرد. وی  نتایج نظر سنجی‌های صورت گرفته از كارشناسان استان‌ها، گزارشات­های ناظران و بازدیدهای صورت گرفته از استان‌ها را نیز از جمله اطلاعات مفیدی ذكر كرد كه می‌تواند در اجرای سرشماری 1395 مورد استفاده قرار گیرد.

قائم مقام ستاد سرشماری 1395، ‌در ادامه به برخی از چالش‌های فنی موجود در سرشماری از جمله ضریب نفوذ اینترنت، تعدد اقلام مورد پرسش در سرشماری، چالش‌های موجود در سیستم‌های آموزشی حضوری و غیر حضوری و استفاده از تبلت اشاره نمود کرد.

 در ادامه این نشست، خانم عباسی، معاون دفتر جمعیت، نیروی كار و سرشماری‌های مركز آمار ایران، به ارائه نتایج و جمع بندی نظرات كارشناسان فنی استان‌ها در رابطه با آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 پرداخت. همچنین جلسه پرسش و پاسخ توسط معاونین فنی و كارشناسان مسئول استان‌ها در رابطه با نكات فنی و اجرایی سرشماری با حضور آقای زاهدیان برگزار شد.  سپس همکاران مدعو از 31 استان کشور در قالب 5 گروه کاری به بحث و تبادل نظر در خصوص محورهای آزمایش سرشماری از جمله: نقشه، جذب نیرو، آموزش و... پرداختند و جمع­بندی مباحث آنان در جلسه پایانی این نشست با حضور آقای زاهدیان قائم مقام ستاد سرشماری کشور ارایه شد و چالش­های پیش­روی این سرشماری مورد بحث قرار گرفت.

گفتنی  است سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395، از سوم تا بیست و چهارم  مهر ماه به شیوه اینترنتی و از بیست و پنج مهر ماه تا بیست و پنج آبان ماه به شیوه مراجعه حضوری مامور سرشماری و با استفاده از تبلت اجرا  خواهد شد می­شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.