تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1395
بازدید: 1536
دسته‌بندی:
نشست عمومی  معاون رئیس جمهور  با كاركنان مركز آمار ایران برگزار شد

نشست عمومی معاون رئیس جمهور با كاركنان مركز آمار ایران برگزار شد

 معاون رئیس جمهور  و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور، روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه در یك نشست عمومی با كاركنان مركز آمار ایران  شركت كرد و به گفت و گوی صمیمی و بررسی خواسته‌ها و انتظارات آن‌ها پرداخت. دكتر نوبخت، هدف از حضور خود در مركز آمار ایران را دیدار از مركز آمار ایران و آگاهی از خواسته‌های كاركنان  این مركز ذكر نمود و در ادامه گفت: مقبولیت وجایگاه رفیع  مركز آمار ایران  صرفاً با تصویب قانونی مرجعیت دائمی مركز آمار ایران برای تولید و انتشار آمارهای رسمی كشور، حاصل نمی‌شود بلكه  تولید آمارهای  بهنگام  و دقیق این مقبولیت و مرجعیت را برای مركز آمار ایران  ایجاد می‌كند. وی همچنین ارتقاء جایگاه مركز آمار ایران را  منوط به انتشار آمار های  دقیق و در كنار آن‌ برآوردن  انتظارات كاركنان آن ذكر كرد و در ادامه بر ضرورت بهبود وضعیت رفاهی و استخدامی كاركنان آن  تاكید نمود. وی اجرای سرشماری را موقعیتی خاص برای مركز آمار ایران ذكر  كرد كه می‌تواند به واسطه آن، توانایی‌های  این مركز منعكس گردد.

رئیس مركز آمار ایران نیز  در ابتدای این جلسه، پس از ارائه گزارشی از فعالیت های مركز، كاركنان مركز آمار را افرادی دلسوز، كاری، دارای وجدان كاری و شرافت حرفه ای بالا ذكر كرد و گفت: تولید آمار با دقت وسرعت  بالا، تفكر اصلی  و مهمترین اولویت  مركز آمار است و حاصل این تفكر انتشار شاخص های مهم اقتصادی همچون تورم ، نرخ بیكاری و رشد اقتصادی در كمترین زمان  است.  وی در ادامه  افزود: ‌همه سعی مركز آمار این است تا سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 به  شیوه  اینترنتی و  با استفاده از تبلت در عملیات میدانی و  با كیفیت بالا انجام شود.رئیس مركز آمار ایران در ادامه سخنان خود تصریح كرد: هدفگذاری مركز آمار ایران، تغییر روش جمع آوری اطلاعات  از طرح‌ها و سرشماری ها به سمت شیوه ثبتی است.وی با ذكر  این نكته  كه هدف و  ایده ال مركز آمار، جمع آوری اطلاعات به طور كامل  از طریق روش ثبتی است، ساماندهی آمارهای ثبتی را منوط  به همكاری كلیه دستگاه های اجرایی و اتصال  پایگاه‌های اطلاعاتی آن ها با یكدیگر بیان نمود. گفتنی است رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  كشور،ضمن بازدید از دفاتر  مركز آمار  ایران و گفت و گوی  صمیمی با كاركنان مركز آمار ایران  بر بهبود وضعیت رفاهی آن ها تاكید نمود. بازدید از موزه مركز آمار ایران و امضای دفتر  یادبود  این موزه، از دیگر برنامه‌های  حضور دكتر نوبخت در مركز  آمار ایران بود.

برگزاری پنجاه و چهارمین  جلسه شورای عالی آمار، با حضور دكتر نویخت در مركز آمار ایران

پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آمار با حضور آقای دكتر محمد باقر  نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور و رئیس  شورای عالی آمار، آقای دكتر عادل آذر رئیس مركز آمار ایران و دبیر این شورا و اعضای آن از دستگاه‌های اجرایی، روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه در مركز آمار ایران  برگزار گردید.  ارائه گزارش سرشماری الكترونیكی، ارائه گزارش دوره‌ای پیشرفت IRANSTARS ،تشكیل كمیته  آمار و اطلاعات مناطق روستایی كشور، تشكیل كمیته آمار و اطلاعات كلانشهرها(پیشنهادی دبیرخانه كلانشهرها) و ارائه سازمان ‌تهیه برنامه سوم ملی آمار پنج دستور  این جلسه بود.  آقای زاهدیان، معاون طرح‌های آماری و‌آمارهای ثبتی مركز آمار،  در این جلسه ضمن بیان ویژگی‌های الكترونیكی سرشماری عمومی نفوس و مسكن1395 وچالش‌های موجود در این سرشماری، تامین مشوق برای خانوارهایی كه به شیوه اینترنتی  فرم سرشماری را پر می كنند و همچنین   فراهم كردن زیر ساخت های اینترنتی  را مهمترین پیش نیازهای سرشماری اینترنتی ذكر نمود. در این جلسه همچنین مصوب شد ، مركز آمار ایران  فهرست انتظارات خود را  از دستگاه های اجرایی  در رابطه با اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 تهیه و به آن ها اعلام نماید.

همچنین در این جلسه،‌رئیس مركز آمار ایران برضرورت همكاری گسترده و تعامل دستگاه های اجرایی كشور برای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395،‌به ویژه  به شیوه اینترنتی تاكید نمود.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.