تاریخ انتشار: 24 بهمن 1394
بازدید: 1320
دسته‌بندی:
مراسم بزرگداشت سی وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مركز آمار ایران برگزار شد

مراسم بزرگداشت سی وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مركز آمار ایران برگزار شد

مراسم بزرگداشت  ایام ا... دهه مبارك فجر، با حضور حجت‌الاسلام ابو ترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، هیئت رییسه،مدیران و كاركنان مركز آمار ایران، روز یكشنبه هجدهم بهمن ماه در این مركز برگزار شد.
رئیس مركز آمار ایران، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به ویژگی‌های ممتاز امام راحل به عنوان رهبر اشاره كرد و گفت: امام به معنی كامل كلمه، مصداق یك رهبر در عصر ماهستند. دكتر عادل آذر در ادامه با اشاره به تحقیقات دانشمندی به نام هری اسمیت كه در رابطه با ویژگی‌های رهبران جهان تحقیق كرده است،‌گفت: براساس این تحقیق،‌ نفوذ( influence ) و مدیریت بر قلب‌ها ویژگی اصلی وبارز امام خمینی(ره) بود كه  به پیروزی انقلاب اسلامی با دست خالی و تنها با پشتوانه مردمی انجامید. ‌وی در ادامه، خدا و معنویت، هدایت مردم، آینده كشور و رهبری قلب ها را از دیگر ویژگی‌های بارز حضرت امام ذكر كرد و افزود: براساس تحلیل محتوایی كه بر سخنان امام صورت گرفته است، كلمه مردم بیشترین تكرار را داردكه نشان دهنده میزان اهمیت و توجهی است كه ایشان به مردم داشتند. دكتر  عادل آذر در ادامه افزود: این روش و خط مشی در شیوه رهبری مقام معظم رهبری نیز ادامه دارد و همین امر باعث شده تا كشور ما یكی از امن‌ترین كشور‌های منطقه باشد.
رئیس مركز آمار ایران در ادامه سخنان خود،‌ با ابراز خرسندی از حضور حجت‌الاسلام ابو ترابی فرد در این مراسم گفت:‌ تصویب ماده 54 قانون برنامه پنجم كه بر اساس آن، مركز آمار ایران مرجع  تولید و انتشار آمار رسمی در كشور است،‌ مرهون زحمات ایشان درمجلس است و ما نیز در مركز آمار ایران تمام سعی خود را می‌كنیم تا آمار دقیق و در ست را با سرعت بالا در اختیار كاربران قرار دهیم.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد،‌ ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: رهبری از مباحث مدیریتی است که در آموزه های دینی مورد توجه ویژه بوده است. اصولاً رهبران بزرگ پیام‌آوران الهی هستند که تربیت یافتگان مستقیم خدای متعال بوده و این شخصیت ها الهی هستند و از آنجایی که رهبران از چنین لیاقتی برخوردارند متصدی تربیت و هدایت جامعه بشری شده‌اند. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: امام خمینی (ره) در تداوم راه انبیاء الهی از تمام توانش استفاده کرد که در مسیر آرمان‌های انقلاب و اجرای این آرمان ها از عقاید پیامبران الهی الگو بگیرد. وی افزود:‌ توکل و شجاعت، نفوذ ناپذیر بودن در برابر دشمنان و متواضع بودن در برابر مردم در روح و جان امام خمینی(ره) موج می زد.
 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسانی که سینه تنگ داشته و ظرفیت ندارند نمی توانند در جایگاه رهبری قرار گیرند تصریح کرد: این ظرفیت است که انسان را ثابت قدم می کند. هنگامی که امام خمینی(ره) از پاریس عازم تهران بودند، احتمال بروز هر  نوع خطر و  حوادث سخت و تلخ در تهران با توجه به اینکه قدرت در دست رژیم شاهنشاهی بود برای ایشان بود اما در همین هنگام امام خمینی(ره) در اوج آرامش به سر می بردند. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری دارای نفوذ کلام در داخل و خارج از کشور هستند اظهار داشت: رهبران توانا بازوان توانایی دارند و مدیران کشور  بازوان توانای رهبری به شمار می‌روند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه ما در حوزه اقتصاد نسبت به جایگاه حقیقی خود فاصله داریم افزود: تمام امکانات در اختیار ما است اما این امکانات عزم جدی را می طلبد که اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی محقق شود و باید با اطلاعات و آمار در مسیر اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی قدم برداریم و ارزیابی عملکرد و کارکرد ما  بر اساس آمار و مبتنی بر علم و دانش باشد. وی با بیان اینکه حوزه‌های زندگی انسان عاقل و متدین بدون علم و دانش نخواهد بود تصریح کرد: تصمیمات بدون پشتوانه علمی مصیبت بار  خواهn بود.
 شایان ذكر است در پایان این مراسم، از برگزیدگان ورزشی مركز آمار ایران در مسابقات دهه فجر، با حضور  حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد و هیئت رئیسه مركز آمار ایران تقدیر به عمل آمد.گقتنی است آقایان سید احمد كمونه، سید علی میر ابراهیمی،مفید قربانی، سید جلال الدین حسین پنجكی و عباسعلی لطفی، مقام اول را به ترتیب در رشته‌های شنای آزاد، بدمینتون، آمادگی جسمانی، شطرنج و تیر اندازی كسب كردند. تیم فوتسال معاونت توسعه منابع ، پشتیبانی و امور استان‌‌های مركز آمار ایران نیز موفق به كسب مقام اول در رشته فوتسال گردید.  همچنین در مسابقات  ورزشی بانوان ، خانم ها، منیژه‌ آب برین و مهررخ غضنفری موفق به كسب مقام اول  به ترتیب در رشته‌های تیر اندازی با تفنگ بادی و تپانچه شدند.
اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.