تاریخ انتشار: 14 مهر 1394
بازدید: 2231
دسته‌بندی:
دوره آموزشی معاونین فنی و كارشناسان فنی و اجرایی آزمایش سرشماری 1394 برگزار شد

دوره آموزشی معاونین فنی و كارشناسان فنی و اجرایی آزمایش سرشماری 1394 برگزار شد

دوره آموزشی حضوری ( مرحله دوم) آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 از یازدهم الی شانزدهم مهر ماه 1394 در مركز آمار ایران برگزار می‌شود. در این دوره آموزشی، معاونین فنی و كارشناسان فنی و اجرایی  شركت می‌كنند. نحوه استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزار جمع‌آوری اطلاعات و مباحث فنی سرشماری نفوس و مسكن، از جمله سر فصل‌های این دوره آموزشی می باشد.
معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مركز آمار ایران، در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی، ‌با اشاره به افزایش تعداد فرم‌هایی كه مأموران سرشماری باید به طور روزانه پركنند، گفت: برای كاهش فشار كار مأموران، سرشماری خانوارهای غایب ازطریق تلفن انجام خواهد شد.آقای زاهدیان مهمترین وظیفه دست اندركاران اجرای سرشماری را شناسایی موانع اصلی برای پر كردن فرم‌های سرشماری ذكر كرد و افزود:‌ سیستم جدیدی در تبلت طراحی شده است‌ كه همزمان با مصاحبه مأمور سرشماری، در مورد قابل قبول بودن یا نبودن پاسخ و اشتباهات  به او هشدار می‌دهد كه استراتژی جدید كنترل مأمور به شمار می‌رود. وی همچنین یكی از مهمترین چالش‌های موجود در سرشماری‌های كشور را نبود سیستمی دقیق برای ساماندهی آدرس‌های كشور و مشكلات موجود در كد پستی و بلوك بندی ذكر نمود.
در ادامه این مراسم، معاون توسعه منابع، پشتیبانی و امور استان های مركز آمار ایران،‌ با اشاره به اهمیت ثبت دقیق نتایج آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1394، گفت:‌ ثبت نتایج آزمایش سرشماری و انتقال آن‌ها به مركز برای رفع نقائص احتمالی سرشماری 1395، از دستاوردهای مهم این آزمایش خواهد بود. آقای داریوش محمدی با ذكر این نكته كه اعضای 22 گروه و كمیته فعالیت‌های این آزمایش را بر عهده دارند، افزود: ‌در سرشماری سال 1395، حدود 26 میلیون خانوار سرشماری خواهند شد. وی تعداد  مأموران پیش بینی شده برای این سرشماری را نیز 35 هزار نفر ذكر نمود. آقای محمدی همچنین با اشاره به كاهش تعداد مأموران و فرم‌ها در سرشماری سال 1395،‌ از كاهش تعداد بازبین‌ها به یك چهارم تعداد بازبین های سال 90 خبر داد. وی تعداد كل نیروهای اجرایی و ستادی برای سال 95 را بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده 50 هزار نفر ذكر نمود.
گفتنی است آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1394، ‌در 27 استان كشور در سطح یك حوزه، از 4‌‌ آبان تا 4 آذر ماه اجرا می‌شود و در چهار استان نیز در سطح یك شهرستان، از 21 مهر ماه آغاز و تا 4آذر ماه ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.