تاریخ انتشار: 11 شهریور 1394
دسته‌بندی:
بررسی  طرح اختصاص شناسه  یكتای كسب و كار در نود و چهارمین جلسه كمیسیون تخصصی شورای عالی آمار

بررسی طرح اختصاص شناسه یكتای كسب و كار در نود و چهارمین جلسه كمیسیون تخصصی شورای عالی آمار

نود و چهارمین جلسه كمیسیون تخصصی شورای عالی آمار در روز سه‌شنبه بیست و هفتم مرداد ماه با حضور آقایان علیرضا زاهدیان، معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مركز آمار ایران، محمدرضا دوست‌محمدی، مدیر كل دفتر برنامه‌ریزی، پایش عملكرد ودبیرخانه شورای عالی آمار و  خانم یزدانی مدیر كل دفتر روش شناسی آماری وطرح‌های نمونه‌گیری این مركز و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی كشور برگزار شد. در این جلسه طرح اختصاص شناسه یكتای كسب و كار مورد بحث و بررسی اعضای كمسیسون قرار گرفت.

 آقای زاهدیان ضمن اشاره به این نكته كه  سامان دهی نظام جامع آمارهای ثبتی كشور( IRANSTARS)‌ از اهداف اصلی مركز آمار ایران ست، یكی از پیش زمینه‌های لازم برای تحقق این هدف را ساماندهی كد ملی ، كد پستی، آدرس قانونی افراد‌ و همچنین اتصال كد ملی به كد پستی و همچنین تخصیص شناسه یكتای كسب و كار  به مشاغل و اشخاص حقوقی ذكر كرد. وی افزود: در اكثر كشورهای جهان ساماندهی شناسه یكتای كسب وكار بر عهده مركز آمار آن هاست و امیدواریم مركز آمار ایران نیز در ساماندهی این امر در كشور موفق باشد. در این جلسه همچنین خانم یزدانی ضمن تشریح جزییات طرح شناسه یكتای كسب و كار و الزامات قانونی و اسناد بالا دستی آن از جمله  تاكیدات مقام معظم رهبری  در بند های  2و 31  سیاست های كلی برنامه ششم توسعه مبنی بر لزوم یكپارچه سازی اطلاعات به منظور دانش بنیان كردن نظام اداری و كار آمد سازی و هماهنگی ساختارها و شیوه‌های نظارت و كنترل نظام  اداری، تبصره 2  ماده 6 برنامه  ملی پنج ساله آمار كشور و  ماده 6  قانون بهبود مستمر  محیط كسب و كار و همچنین  با ذكر مطالعات انجام شده در این خصوص، ضرورت اختصاص شناسه یكتای كسب و كار را، كمك به ایجاد بستر مناسب برای ساماندهی  فضای كسب و كاركشور، فراهم كردن امكان تبادل اطلاعات بین پایگاه‌های اطلاعاتی كسب و كار، پایه ریزی نظام آمارهای ثبتی كسب و كار، یكپارچه سازی اطلاعات كسب و كار و دستیابی به  چارچوب های آماری پویا و بهنگام  ذكر نمود.

 در  ادامه این جلسه كلیات طرح شناسه یكتا مورد تایید اعضای كمسیون قرارگرفت و مقرر شد، بحث‌های كارشناسی بیشتری در خصوص شناسه یكتا، نحوه تعامل با سایر شناسه‌های موجود و تدوین آیین‌نامه و یا دستور العمل‌های مربوط پس از تایید شورای عالی آمار انجام شود. همچنین مقرر گردید مركز آمار ایران در خصوص  استاندارد سازی  تعریف كسب و كار  و سایر واژگان مرتبط، با همكاری دستگاه‌های  ذی ربط اقدام نماید.



اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.