تاریخ انتشار: 13 مرداد 1394
بازدید: 2889
دسته‌بندی:
نشست مشترك شهرداران كلان شهر ها  و مسئولان اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395

نشست مشترك شهرداران كلان شهر ها و مسئولان اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395

در راستای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 و آزمایش آن در سال 1394، نشست مشتركی با حضور نمایندگان شهرداری‌های كلان شهرهای كشور و مسئولان اجرای این سرشماری در مركز آمار ایران  برگزار شد. معاون طرح های آماری و  آمار های ثبتی مركز آمار ایران ‌با اشاره به نقش مهم سرشماری در تولید آمار و اطلاعات  مورد نیاز كشور، بر ضرورت همكاری همه نهادها از جمله شهرداری‌ها  در اجرای هر چه بهتر سرشماری تاكید نمود.آقای علیرضا زاهدیان در ادامه ضمن اشاره به نقش ‌ كلان شهر ها در مسائل مهم اجتماعی  و  اقتصادی كشور،گفت: ‌تولید آمارهای مورد نیاز برای  برنامه‌ریزی‌های كشور  نیازمند اجرای  مطلوب سرشماری عمومی مفوس و مسكن 1395 و آزمایش آن در سال 1394 است كه این امر تعامل مطلوب مركز آمار با شهرداران  كلان شهر ها را  می‌طلبد. وی یكی دیگر از محور های مهم نظام آماری كشور را ساماندهی آمارهای ثبتی و شبكه ایران استارز  ذكر كرد  و افزود:  شبكه ایران استارز  همه سیستم های آمار كشور را به یكدیگر متصل می‌نماید و شرایطی را فراهم می آورد كه همه دستگاه‌ها بتوانند هم آمارهای خود را در آن قرار دهند و همچنین  بتوانند از آمارهای سایر نهادها استفاده نمایند. وی اظهار امیدواری نمود كه اولین خروجی ایران استارز  در پاییز 94 حاصل گردد.

در ادامه این نشست مدیر كل دفتر جمعیت ، نیروی كار و سرشماری های مركز آمار ایران،  گزارشی ‌برای آشنایی شهرداران با ویژگی‌های سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 وكاربرد داده‌های حاصل از آن در برنامه‌ریز‌ی‌های كلان شهر ها ارائه نمود. خانم بنی هاشمی در ابتدای سخنان خود به الزامات قانونی اجرای سرشماری  و اهمیت آن در تهیه اطلاعات پایه‌ای برای برنامه ریزان  اشاره كرد. وی در ادامه استفاده از تبلت در جمع آوری داده‌های سرشماری به جای استفاده از فرم های كاغذی،  استفاده از اینترنت برای خود اظهاری اطلاعات سرشماری برای خانوارهایی كه به اینترنت دسترسی دارند و استفاده از تلفن برای جمع آوری داده‌های سرشماری را از روش‌های جدیدی ذكر كرد كه برای اولین بار در سرشماری 1395 استفاده می گردد.

در ادامه این نشست، مدیر كل دفتر صنعت، معدن و زیر بنایی مركز آمار یران، با اشاره به این كه یكی از برنامه‌های مهم برای نظام آماری كشور، اتصال چهار ثبت پایه‌ای جمعیت، فعالیت،كسب و كار  و املاك و مستغلات  می‌باشد، بر ضرورت تعامل بیشتر مركز آمار ایران  با شهرداری‌ها برای دریافت اطلاعات مربوط به صدور پروانه‌های ساختمانی  و املاك تاكید كرد.

‌همچنین آقای نصوحی، مدیر كل دفتر نقشه و اطلاعات مكانی مركز آمار ایران، نیز ‌ ضمن اشاره به تهیه پیش‌نویس تفاهم نامه‌ای  برای همكاری بین مركز آمار و شهرداری ها ، از نمایندگان شهرداری های كلان شهر ها خواست  تا نقشه های بهنگام شده موجود در شهرداری‌ها به وی‍‍ژه در مقیاس پارسل رابرای تسهیل روند اجرای سرشماری در اختیار  مركز آمار ایران قرار دهند. وی در ادامه  رفع  اشكالات مربوط به پلاك كوبی دقیق منازل، نامگذاری معابر و اشكالات مربوط به محدوده قانونی شهرها  را از عواملی ذكر كرد كه می‌تواند در  تسهیل روند اجرای سرشماری موثر باشد.آقای نصوحی همچنین بر ضرورت همكاری شهرداری‌ها در ایجاد آدرس استاندارد ملی(‌GNAF) و سامان دهای اطلاعات مكانی تاكید نمود.

 گفتنی است در ادامه نشست بحث و تبادل نظر در رابطه با نحوه همكاری و تعامل شهرداری ها و مركز آمار ایران برای اجرای بهینه سرشماری عمومی نفوس و مسكن صورت گرفت. 



اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.